Gå til innhold

Hjelp angående prosessorer og prosessor typer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ha en stor skole oppgave og valgte å ha om prosessor produksjon og prosessorer.

Så er det en del ting jeg lurer på:

Hvilke typer prosessorer finnes ? (skriv gjerne litt om hva de gjør, hvor man finner de og god lesing om denne typen prosessor, eksempel : CPU (central prosessing unit, GPU, osv)

Hvilke produsenter finnes? (AMD, Intel, VIA, Transmeta R.I.P. :p, IBM, osv, gjerne litt informasjon om firmaet, og hvilke typer prosessorer de lager)

Generell informasjon og god lesning om prosessorer er også veldig velkomment, som dere kanskje forstår er dette en ganske så stor oppgave. Jeg valgte denne ikke for det jeg er ekspert på området men nettop av den grunn at jeg ønsker å lære om dette og klare å levere en god oppgave.

Linker uten alt for tung informasjon er veldig populært :)

Til slutt: hvis dere ser noen skrive feil, (dette gjelder alle poster) så ikke skriv det her på tråden, da bryter dere retnings linjene selv så vidt jeg husker. Det er mye bedre å sende meg en PM så jeg kan fikse det, det er ikke nødvendig å drepe tråden :p

Takker for alle nyttige inlegg :)

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trivlig å hjelpsomt svar må jeg si..

Ja jeg kan å bruke google, men det er ikke altid like kjekt å lese gjennom enorme artikkler på engelsk.

Edit : glemte nesten å nevne at folk her på forumet vet sikkert mye som jeg måtte ha lest gjennom utallige artikler for å finne ut, og JA jeg har lest, og skal lese mange flere artikkler.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...