?????? Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Merket plutselig at dvd spilleren var så treg. Testet denne med Nero og fikk max 2,5x les. Noe som er "litt" dårlig av en dvd spiller som skal lese 16x. Byttet denne og fikk en ny. Oppdager da at det er samme problemet på denne. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvilke dvd plater bruker du? Har merket det selv.Kommer litt an på hvilke dvd plater du bruker. Lenke til kommentar
?????? Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Har testet med både orginale og uorginale plater. Har også lagt merke til at dvd brenneren brenner max 2.4x. Den har egentlig max 4x. Er det en sammenheng eller begynner dvd brenneren å bli sliten? Har testet dvd brenneren med verbatim 8x Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hva slags spiller er det snakk om, og er det en original dvd film? Litt mer info hadde vært flott. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hva slags spiller er det snakk om, og er det en original dvd film? Litt mer info hadde vært flott. så sant så sant Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Humm... Står brenner'n i PIO mode? (Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling->IDE ATA/ATAPI-kontrollere->Primær/Sekundær kanal (avhengig av hvilken brenner'n står i?), egenskaper for evt.kanal, deretter avansert. Brenner'n og leser'n min hadde plutselig klart å sprette seg i PIO mode helt uten videre. Satte den til å finne ut av det automatisk og funker som en solstråle etter dette... Det er ihvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
?????? Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Beklager: som sagt så har jeg prøvd med både orginale og uorginale dvd plater. DVD spilleren heter: H-L, GDR-8162B Prøvde å avinstallere denne og restarte for å legge den til igjen. Samme problem da også. Prøvde å bytte den ut med en lik dvd spiller. Avinstallerte spilleren og la den til på nytt igjen. Samme problem da også Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei, Prøv å søk på forummet - fins mange tråde omkring dette problem. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Mulig det er en "riplock" sperre, det er det jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
?????? Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Prøvde å sjekke PIO mode som du nevnte [ReXoR]. Enhet 0 på sekundær kanalen står i "bare Pio"-mode. Byttet denne til "DMA hvis tilgjengelig" Restartet, men det står "DMA hvis tilgjengelig" på Overføringsmodus, men PIO mode på Gjeldende Overføringsmodu. Virker ikke som den vil gå over til DMA. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er et kjent problem. Løsning er da veldig ofte at du rett og slett fjerner den aktuelle kanalen og restarter. Da vil den installere kanalen på nytt og sette den i dma. X. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Du også prøve og oppgradere firmware på dvd rom/brenneren også. pleier og løse en del.problemer det. Husk på at du oppgraderer med rette firmware til den dvd-rom/brenneren du har. Lenke til kommentar
?????? Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Avinstallerte kanalen og restartet. Installerte kanalen på nytt og da fungerte det. Takker så mye for hjelpen Lenke til kommentar
?????? Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 DVD brenneren som i utgangspunktet så grei ut men gikk i 2,4x ble også i orden nå. Er det fordi de bruker samme id kabel? brenneren stod på 1 og leseren ytterst på 0. Er vell den ytterste som er "master" på en måte, kan det være derfor? Jaja, har ikke så mye å si siden det fungerer nå Lenke til kommentar
?????? Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Viste seg bare å være noen engangstilfeller at dvd brenneren virket på 4x brenn. Nå virker den kun på 2.4x brenn igjen. Er brenneren kaputt el.? DVD leseren fungerer fint Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 hah.. sikker på att du ikke bruker "nero drivespeed" på den spillern.. den kan faktisk limite spillert til ønska hastighet.. satt mmin på 5x. da hører jeg den nesten ikke og det er grei hastighet =) Lenke til kommentar
?????? Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 synes å huske at jeg prøvde det, men jeg kan sjekke igjen. Lenke til kommentar
?????? Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 sjekket nero dvdspeed. Kan kun justere lesehastigheten der... Mulig ny firmware har vært tingen. Er Nec sidene sider nede nå? Noen som har testet disse: http://herrie.org/firmwares/nec1300.html Lenke til kommentar
?????? Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 firmware var vist tingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå