Gå til innhold

Hvordan legge digitalkamera opptak på dvd?

Xantix

Anbefalte innlegg

Viste seg at det var noen av modulene den ikke klarte å legge inn, så jeg prøvde med "minimal" installasjon og da gikk det. Er det så mulig å legge inn disse ekstra modulene til pinnacle 9 på et senere tidspunkt? Lyden ble synkronisert denne gangen noe ikke 8.0 klarte men jeg opplevde det at jeg fikk feil pga "ulike lydtyper har blitt brukt" så den genererte derfor to .mpeg filer. Ikke vet jeg hvordan jeg har klart å bruke to ulike lydtyper...... Er det slik at man alltid streamer i realtime? så programmene bruker uansett like lang tid på å få filmen inn på pc'en?

Prøvde å legge det rett over i mpeg 2 jeg, og har nå brukt pinnacle i første omgang for å brenne rett ut til dvd plate. Gjorde dette før jeg dro avgårde i dag tidlig så jeg regner med at den er ferdig til jeg kommer hjem. Dette er tydligvis en prosess som tar lang tid..... Selv om det allerede var mpeg 2 format så hadde den etter 40 min ikke kommet langt......

X.

Fint å høre at du begynner å få det til.

Har dessverre bare erfaring med Pincale 9, så jeg er usikker på hvorvidt du kan adde flere moduler ved en senere andledning.

I disse programmene streamer man i real time. Det finnes selvsagt flere faktorer som spiller inn når det gjelder hvor lang tid possessen tar.

Hovedsakelig vil selve formatet du streamer til ha en del å si. MPEG 2 går raskere å streame til enn unc. avi.

Pc hardware har også litt å si. Selve streamingen er veldig cpu intensiv. Videre kan rpm f.eks 7200 vs 10000 hardisker samt hvor mye minne du har(1024) er fordelaktig.

Mye variabler å holde styr på og alle er kansje ikke så relevante, men jeg vil gi deg et godt råd du bør være obs på.

Stream fra DV-camera til hardisken er forsåvidt en grei nok operasjon med små marginaler for feil med det rette program.

NB!!! Hvis du skal editere/klippe, lime og lagre filmen din er det veldig gunstig å ha 2 stk hardisker og ikke bare forskjellige partisjoner. Hvis du har orginalfilmen på disk 1 f.esk D: prøv å lagre den på disk 2 E:

Dette vil gi en betydelig redusering av tid. Funsjonen i denne operasjonen er at nå slipper pcn' å både lese samt skrive til en og samme harddisk. Her vil en ta seg av lesing disk 1(D:) og den andre ta seg av skriving disk 2(E:)

For meg som streamer i unc. avi på 13-14 gb ville det tatt en halv evighet å streame sluttresultatet til en og samme disk.

Rett på meg hvis jeg har feil, men jeg tror kansje dette er noe du har smertlig fått erfare?

Krizz

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...