josteinaj Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 jeg trenger å sende variabler til en flash fil før flash-filen blir åpnet. Dvs. at jeg ikke leser variablene fra et skript eller noe når flash filen er åpnet men heller sender variablene til flash-filen i en link med GET/POST eller noe som f.eks. flash.swf?var1=noe&var2=noedetogså . det ser ut til at dette ikke går, og jeg har sett på html-filen som flash 5.0 lager når man "publisher" flash filen og flash filen er en activeX-plugin ser det ut som. Jeg tenkte da at det kanskje går an å lage denne html-siden med et skript hver gang jeg ville se flash-fila, slik at skriptet setter inn variabler i html'en til activeX-delen som igjen sender variablene videre til flash-fila. Men jeg har ikke fått dette heller til å virke. Noen som har peiling i det hele tatt? Lenke til kommentar
bep Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Eg ser at du har forstått at variablar blir lasta i Flash gjennom POST eller GET. Av det eg har lest av dokumentasjon er det ikkje mulig å sende variablar med som argument ved oppstart. Men ei side med ein variabel streng kan jo t.d. genererast dynamisk vha. feks. ASP og lastast i dei første rammene av filmen. Feks.: var1=xxx&var2=yyy ... Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 ok. da prøver jeg å finne noen eksempler på det ute på internett da... takk. (er ikke så mye svar å få om programmering her på hardware.no gitt... tok meg et par uker å få svar...) Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Quote: On 2001-11-29 19:48, Pion skrev:...(er ikke så mye svar å få om programmering her på hardware.no gitt... tok meg et par uker å få svar...) Vel, spørsmålet ditt var litt spesielt, er sikkert ikkje så mange som har prøvd seg på det (eg har definitivt ikkje gjort det). Eg prøver å svare på alle postane eg har mulighet til å hjelpe litt på, men på ditt spm. så hadde eg dessverre ikkje noko å bidra med... Sorry! :smile: Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 30. november 2001 Forfatter Del Skrevet 30. november 2001 nei nei... men poenget mitt var at det er ikke så mange som bruker programmerings-delen av dette forumet. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Foreløpig nei... Men det har kanskje med at vi ikkje har åpna sidene offisielt enno. Dessuten er vel ikkje Flash eit programmeringsspråk? :smile: Mange ser nok på programmering som svært vanskeleg, og besøker derfor ikkje denne delen av forumet... Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 ok... men ActionScript, som man bruker i Flash er i allefall et programmeringsspråk og man har ofte behov for å få et skript eller program til å kommunisere med en Flash fil har jeg inntrykk av. Lenke til kommentar
ebola Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 hyggelig å se andre NORSKE flashere:) hvis du har problemer med script eller noe flash-relatert i det hele tatt: post på http://www.were-here.com sine forum. Du finner ikke bedre forum enn de.(sorry sourcecode.no-folkene :smile:) vil du ha en bra AS-bok: kjøp Actionsccript: the definitive guide. bedre blir det ikke. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 12. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2002 ok. jeg har funnet ut siden november at jeg kan unngå å bruke flash i det hele tatt hvis jeg skriver en kort kodesnutt i javascript. Jeg driver egentlig ikke med akkurat det nå, men hvis jeg får et problem i flash igjen, så skal jeg ta meg en tur til http://www.were-here.com... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå