Gå til innhold

Hvilken sjokolade er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge det ikke er billigsjokolade ala Snickers, Twist og sånn stort sett. Det finnes noen gode i den avdelingen òg, men jeg trives bedre på større godteributikker der de kjøper inn litt finere saker. Dyrere også såklart, men det er verdt det. Jeg takler ikke veldig mørk sjokolade, men det er mange vellykkede, kreative blandinger med lys sjokolade. Nøtter er favoritten. Og så er jeg veldig forelsket i hvit sjokolade. Fra Sveits. Men det er litt tungt i lengden.

 

Men vi lager god sjokolade i Norge forresten. Melkesjokoladen til Tine er god. Gullbrødet er digg. Og så har Nidar en sånn sjokolade med myk karamell, pakket inn i gammeldags papir. Mmmm...

Lenke til kommentar

Jeg liker all sjokolade utenom de med yoghurt, kokos eller gele i.

Og liker heller ikke noen sjokolader som smaker rom/madeira/andre "alkoholsmaker" om det kan kalles det :sick:

 

Men om en favoritt skal kåres blir det freia melkesjokolade.

(OT, "et lite stykke norge" - hvor sant er det egentlig? Den er ikke så norsk som alle vil ha det til lenger, Freia er jo kjøpt opp av den amerikanske matgiganten Kraft Foods. Og mange freia-produkter blir produsert f.eks i Sverige)

 

Før likte jeg kvikklunsj godt, men spiser ikke den lenger fordi den inneholder det der farlige fettet, transfett. (OT, Det gjør også mange frossenskillingsboller/skoleboller som blir stekt i butikk, og toro brownies, bl.a. Men de vil jeg ikke slutte å spise :no: )

 

edit: fjernet en Bob-Truls

Endret av svamp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...