mikkex Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei, har endelig fått meg trådløst nettverk, men nå vurderer jeg å strekke kabler igjen.. Har anskaffet en 3com router, et Cnet PCMCIA-kort, et Cnet PCI-kort og en 3Com usb-dongle. Den viktigste funskjonen i nettverket er at jeg skal streame filmer fra min stasjonære pc til min bærbare i stua. Alt fungerer, men lyd og bilde hakker ca. hvert 30 sekund når nettet detter. Se vedlagt bilde. Dette skjer også andre veien (streame fra bærbar til stasjonær) Nettverket er satt opp med WPA-kryptering og jeg har forsøkt diverse kanaler. Alle maskinene kobler seg lett til og har har god til utmerket forbindelse. Bruker windows egen nettverkstyring. (XP SP2). Router har nyeste firmware, og jeg har som sagt forsøkt de fleste kanaler. Noen tips? Link til routeren: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302154&cks=PRL Lenke til kommentar
.V. Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Tja, har enda ikke opplevd et STABILT wlan, så regner med det er rimelig vanlig. Du kan heller ikke regne med å streame noe mer krevende enn notepad (multiplayer seff) over wlan, da 54mbits er "optimal" fart (yeah right). Du får farta til å holde seg på et akseptabelt nivø ved å feste vinger og jetmotor på ei purke, eventuelt ved hjelp av dyp bønn og meditasjon. Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Tja, har enda ikke opplevd et STABILT wlan, så regner med det er rimelig vanlig. Du kan heller ikke regne med å streame noe mer krevende enn notepad (multiplayer seff) over wlan, da 54mbits er "optimal" fart (yeah right). Du får farta til å holde seg på et akseptabelt nivø ved å feste vinger og jetmotor på ei purke, eventuelt ved hjelp av dyp bønn og meditasjon. Jeg bruker selv trådløs nettverk til å streame film fra pc til xbox, og dette fungerer utmerket. Tilogmed DVD filmer. Så det er fullt mulig. Endret 8. februar 2005 av Keworkian Lenke til kommentar
.V. Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Tja, har enda ikke opplevd et STABILT wlan, så regner med det er rimelig vanlig. Du kan heller ikke regne med å streame noe mer krevende enn notepad (multiplayer seff) over wlan, da 54mbits er "optimal" fart (yeah right). Du får farta til å holde seg på et akseptabelt nivø ved å feste vinger og jetmotor på ei purke, eventuelt ved hjelp av dyp bønn og meditasjon. Jeg bruker selv trådløs nettverk til å streame film fra pc til xbox, og dette fungerer utmerket. Tilogmed DVD filmer. Så det er fullt mulig. Hva slags oppsett er det da, dyrt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå