storm2 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Er det noen som enkelt kan fortelle meg forskjellen på LCD, TFT og TFTXGA? Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 så vidt jeg vet er LCD og TFT det samme Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Seppe .: Nei, ikke helt. Husker ikke helt hva forskjellen var, men det var ikke noe betydelig. Ikke noe å tenke på hvis du skal kjøpe ny skjerm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Er det noen som enkelt kan fortelle meg forskjellen på LCD, TFT og TFTXGA? LCD - liquid crystal display XGA - Extended Graphics Array. A graphics standard developed by IBM that allows the display of 1024 x 768 pixels with up to 65, 535 colors. Med andre ord en skjerm med 1024 x 768 oppløsning. TFT - Thin Film Transistor. An LCD screen technology used in laptop's and some of the newer type monitors. Each sub-pixel in this display has its own active controlling transistor. Vil tro at alle nye LCD-skjermer har et TFT-belegg. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det finnes en rekke ulike forkortelser for LCD-skjermer: STN, TFT og OCB. Hovedforskjellen her ligger i hvordan man adresserer hvert billedelement (piksel) og på hvordan man innretter krystallene, alt kommer an på hvilket panel skjermen bygger på. LCD-skjermer finnes i to kategorier, aktive og passive. De aktive er best. Passive LCD-skjermer er på vei ut av markedet. De aktive kalles også TFT. Hentet dette fra LCD guiden til Øivind Dahle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå