Diff Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg ønsker å lære meg C++ Det virker dritfett Men jeg kan ikke en dritt av det enda Er det noen som kan finne noen linker til gratiskurs via internett? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg vet ikke om det blir så lett å finne gratiskurs, men du kommer langt med en bok. Søk på forumet, så finner du noen anbefalinger (til blant annet en gratis bok). (Synes forresten du har en litt misvisende tittel, når en tar selve posten med i betraktningen.) Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Stå på!!! Og les bøker... Edit: Det hender faktisk at boka er verdt pengene. Endret 8. februar 2005 av zirener Lenke til kommentar
Diff Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg vet ikke om det blir så lett å finne gratiskurs, men du kommer langt med en bok. Søk på forumet, så finner du noen anbefalinger (til blant annet en gratis bok). (Synes forresten du har en litt misvisende tittel, når en tar selve posten med i betraktningen.) Vet, men jeg kan ikke noe om C++. Vet du noe så si ifra! Lenke til kommentar
opticus Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 du kan jo alltids sjekke sidene til inf1060 og inf1070 på uio sine sider, inf1060 hadde en noe rotete opplæring av c, mens inf1070 vet jeg ikke, for jeg trengte ikke noe mer og deltok derfor ikke på opplæring av c programering! men det er forelesningsnotater og ukesoppgaver til begge fagene. Dette er da c, og ikke c++. men det er bunn og grunn nesten det samme Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ingen kan C++ før de begynner med det. Skaff deg en bok, da kan du slå opp i ettertid hvis det er noe du lurer på.. Før eller siden må du innom en bok hvis du skal lære C++ skikkelig, så du kan like godt gjør det først som sist. Lenke til kommentar
Diff Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Du har vel rett Lenke til kommentar
opticus Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 ikke kjøp deg bok først som sist, jeg har aldri brukt noen bok og jeg har laget et linux shell i c. kjøp deg bok når du vet litt mer, sjekk ut sidene jeg skrev inn her tidligere Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kjøp bøker. Er en del anbefalinger på forumet (jeg vil ikke anbefale den jeg brukte ) Det kan også være greit å være med i f.eks http://www.codeproject.com/ (veldig windows orientert) eller lignende der det publiseres en del artikler og har flittig brukte forum (bruk dette foumet også da ) o.l Sp+ Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Dette er da c, og ikke c++. men det er bunn og grunn nesten det samme Tull. C++ er mye mer enn hva C er -- C++ støtter objektorientert programmering, generisk programmering, osv. Bokanbefalinger: Accelerated C++ (i papirformat. Koster penger, men er visstnok en veldig god bok for nybegynnere.) Thinking in C++ (gratis, tilgjengelig på nett. www.mindview.net) Lenke til kommentar
opticus Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 c++ inneholder biblioteker c ikke har, en slags utvidelse av c om du vil, og å si at det "I bunn og grunn" er det det samme er helt 100% korrekt, hva er det c++ kommer fra du? c vil jeg tippe da, men du har kanskje noen opplysninger jeg ikke har. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Man tar altså et språk og utvider det med en rekke features (biblioteker er uinteressant), f.eks templates, og det er i bunn og grunn det samme? Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 c++ inneholder biblioteker c ikke har, en slags utvidelse av c om du vil, og å si at det "I bunn og grunn" er det det samme er helt 100% korrekt, hva er det c++ kommer fra du? c vil jeg tippe da, men du har kanskje noen opplysninger jeg ikke har. Står veldig bra til signaturen din, synes jeg. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Ok, greit, jeg skal gi meg på at det i bunnen er det samme. Poenget mitt er at C++ har en del språkelementer som tillater programmering på helt andre måter enn C tillater. Det er riktig at C++ stammer fra C (men på langt nær bare C -- C++ har hentet mye inspirasjon fra språk som for eksempel Simula). I begynnelsen het C++ tilogmed C with Classes. Et litt mer passende navn nå ville vært C with Exceptions, Templates, Inline Functions, Function Overloading, Default Function Parameters, Operator Overloading, User-defined Operators, References, Friends, Namespaces and Classes (and all the features coming with them). Som sagt, det er veldig mye mer i C++ enn det er i C, selv om de helt i bunnen er ganske like. Edit: Uthevet "helt i bunnen" Endret 8. februar 2005 av Myubi Lenke til kommentar
opticus Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 jeg visst ikke at c++ hentet noe fra simula som c ikke gjorde, men det er godt mulig. men svaret til spørsmålet til han duden som lurer på hva c++ er hvertfall: et programeringsspråk: sjekk "define: c++" på google feks.. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Siden vi er inne på bokanbefalinger: Les The Design and Evolution of C++, av Bjarne himself. Der står alt slikt. Veldig god bok (om enn kjedelig til tider), der det blir forklart hvorfor ting er som de er. (Jeg vil forresten tro han vet hva C++ er, da posten spør hvordan han kan lære seg det, fremfor hva det faktisk er.) Edit: Selv om C++ er "dritfett", er det en del hardt arbeid i å lære seg språket ordentlig. Vær oppmerksom på at du ikke lærer det på en uke, og det er ikke alltid bare lek og moro. Endret 8. februar 2005 av Myubi Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Å bli god i C++ er som å bli god i engelsk. De tar år.................. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 ikke kjøp deg bok først som sist, jeg har aldri brukt noen bok og jeg har laget et linux shell i c. kjøp deg bok når du vet litt mer, sjekk ut sidene jeg skrev inn her tidligere Du har aldri brukt noen bok, nei? Da vil jeg tippe at kvaliteten på det shellet går deretter... Lenke til kommentar
Diff Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg skal nok lese mye ja! Men det tar nok tid å kunne bruke C++ folkens, for jeg er "bare" 14 år gammel. Men programmering ser ut til å være både lærerikt og spennende, så jeg skal sette meg inn i det! Men hva slags programmer bør jeg laste ned fra nettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå