heger Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Heisann! Har et lite problem. Sliter nemlig med voldsomt mye fuktighet i bagasjerommet! Kjører en MB 240D 1980 modell, som er godt kjørt =) Etter mange fuktige bager osv som har oppholdt seg i bagasjerommet ble jeg nødt til å undersøke saken nærmere. Så jeg tømte absolutt alt i bagasjerommet, innklusive reserverhjul. Og under det fant jeg nemlig et hull i karosseriet. Ser ut som det er meningen at eventuell fuktighet/vann skall renne ut der i og med at det går renner ned til hullet. Er det mulig at fuktigheten kommer inn her? Jeg har bilen for det meste stående i garasje. Er det noen geniale oppfinnelser som fungerer mot fuktighet? Regner ikke med at det skal bli helt tørt der inne i og med at det er en såpass gammel bil, men er litt nervøs for at det elekstiske skal gå. Alt av baklys er montert lett tilgjengelig fra innsiden av bagasjerommet og ikke minst så er forsterkeren montert der. Noen som har noen geniale tips? -hege Lenke til kommentar
Opus Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei og velkommen til forumet. Det første du bør gjøre er å ta ut teppesettet(dørkmatta) hvis du har det, for dette holder på fukt og råttner, samt at det vil føre til at dørken ruster etter en tid. At dreneringshullet i reservehjulsbrønnen bidrar til fukt i den grad, tviler jeg på. Se etter rusthull andre plasser. Andre plasser som vann kan komme inn er gjennom pakningen rundt baklyktene, eller bakluken/lokket. Uansett hvor vannet kommer inn, bruker det å legge "sandspor". Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) |Legg ut aviser rundt om i bagasjerommet. La de ligge et døgn eller mer. Sjekk om du finner våte flekker. Jeg har en 200T modell. Den måtte jeg åpne dreneringshullene, kitte rundt sidevinduene. Kabelpølsen spm går til bakluken lå i klem oppå dørpakningen, sånn at det lakk der. Måtte feste den bedre Endret 9. februar 2005 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 for å si det sånn, du er ikke den eneste. onkelen min hadde også dette problemet, han reparerte mye på den men fikk aldri bort broblemet med fuktighet.. Muligens elendig kvalitet på noen av de bilene.. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hehe, joa, det lekker mange plasser. Lekker fra frontvinduet også. Har tettet der også. Nå begynner bilen å bli tett. Må nesten ha en bil som tåler vann i Bergen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå