The_Lobster Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei! Min PC har foreløpig følgende specs (som skal oppgraderes over tid) : Asus P4P800 Deluxe Pentium 4 2.4C 512mb PC3200 Cl2 GeIL Golden Dragon 128mb Sapphire Radeon 9500 (ikke pro) Jeg ønsker ikke å bruke mer enn 1-2 høvdinger på det i første omgang. Tenker jeg burde prioritere mer ram og bedre grafikkort. Men er det dumt å oppgradere grafikkort og ram nå som PCI Express og DDR2 er på full vei inn? Vil det være en bedre investering å heller kjøpe nytt hovedkort og bygge på det? Eller bør jeg bare sette i gang å oppgradere? Er det forresten PCI express på amd baserte kort også? eller er det forbeholdt Pentium? Hva med DDR2? Burde jeg selge ram'en og kjøpe noe bedre noe i 512*2, elle rbare kjøpe 512mb til...? Er litt forvirra over hva jeg skal gjøre... Trenger hjelp:p Takk i forveien! Mvh, Joachim Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kjøpe en minnebrikke til kanskje? Koster vel en høvding. Oppgradering av skjermkort hadde vel kosta 2-3 høvdinger for noe brukbart. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Hmm... så du synes jeg ikke burde vente å heller bruke litt mer penger på en større oppgradering til pci express, ddr2, osv.? Jeg spiller ikke så mye.. så tror ett radeon 9600xt kort kanskje passer til mitt bruk... det tar jo det meste ganske pent... Jeg har egentlig mulighet til å bruke mer penger.. men har bare ikke lyst... ;p Vil også ha en så stille pc som mulig.. så ett radeon 9600xt ultimate eller noe sånt er kanskje ikke en så dum idè. Men som sagt igjen: er det dumt å kjøpe ett agp kort nå? Eller DDR1 for den saks skyld....? Endret 8. februar 2005 av The_Lobster Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Her er skjermkort til deg, slå til med en gang... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302753&cks=PRL Billigt..... Endret 8. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 så tror ett radeon 9600xt kort kanskje passer til mitt bruk R9600 suger så altfor mye! kjøp et Geforce 6600GT eller R9800pro heller... Bare noen hundre kr mer for R9800pro Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er ekstremt dumt å kjøpe Radeon 9600 XT når du sitter med et Radeon 9500 som ikke ligger så altfor langt bak det... Jeg tror jeg ville lagt de 2000 kronene på sparebøssa og spart opp noen tusenlapper til og heller gått for nytt Hovedkort, CPU og skjermkort ved en litt senere annledning.. Det du har nå er da fullt ut brukanes til ditt formål. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ikke egentlig... jeg har selv akkurat kjøpt ny PC, med AGP og DDR1. Du trenger nok ikke PCIe i dag, men det er fint å ha hvis du skal oppgradere om en stund. Det finnes nok en del tester, også på HW.no mellom samme kort, bare PCIe og AGP. Det er ikke store forskjeller. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Her er skjermkort til deg, slå til med en gang...http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=127 For det første, skjermkort??? å for det andre, hahahahahahahahahahahaahahaha :!: Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 For det første, skjermkort??? å for det andre, hahahahahahahahahahahaahahaha :!: Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Her er skjermkort til deg, slå til med en gang...http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302753&cks=PRL Billigt..... Og vips ! der var det kortet vekke.... Hvilke(n) HDD har du ? Endret 8. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Her er skjermkort til deg, slå til med en gang... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302753&cks=PRL Billigt..... Og vips ! der var det kortet vekke.... Hvilke(n) HDD har du ? Ja det var billig...vil anbefale dette vis du ikke er kravstor til spill å sånt å du har lyst til og bruke veldig lite penger... Men vis du har lyst til og kjøre feks HL2 glatt me ok oppløsning så er ikke dette kortetå anbefale! Endret 8. februar 2005 av Fat_ASS Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Jeg tror jeg vil gå for enten ett 9600 xt ultimate eller 9800 pro ultimate... liker at det er stille.. men hva vil jeg merke størst effekt av i spill? 512 mb mer ram, eller bedre grafikkort? 9800pro ultimate og 9800xt er jo ikek så langt fra i pris,.. men xt blir da med vifte... bråker den mye? er det stor ytelsesforskjell emllom disse to? For tiden spiller jeg mest anarchy online og nfsu2. Men det blir litt HL2 etterhvert, så regner med at 9800-serien kanskje er det way to go... Edit: jeg har en samsung P160 8mb som jeg er veeeldig fornøyd med ikke på grunn av størrelsen (kunne hatt mer.. 160gb går fort...), men fordi den er så fantastisk støysvak både ved idle og under jobbing... Endret 8. februar 2005 av The_Lobster Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 . men hva vil jeg merke størst effekt av i spill? 512 mb mer ram, eller bedre grafikkort? Tror at selve spilleopplevelsen vil bli bedre med skjermkortet! men loadingen osv vil bli kortere med mer ram! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg tror jeg vil gå for enten ett 9600 xt ultimate eller 9800 pro ultimate... liker at det er stille.. men hva vil jeg merke størst effekt av i spill? 512 mb mer ram, eller bedre grafikkort? 9800pro ultimate og 9800xt er jo ikek så langt fra i pris,.. men xt blir da med vifte... bråker den mye? er det stor ytelsesforskjell emllom disse to? For tiden spiller jeg mest anarchy online og nfsu2. Men det blir litt HL2 etterhvert, så regner med at 9800-serien kanskje er det way to go... Edit: jeg har en samsung P160 8mb som jeg er veeeldig fornøyd med ikke på grunn av størrelsen (kunne hatt mer.. 160gb går fort...), men fordi den er så fantastisk støysvak både ved idle og under jobbing... Du kjøper da for all del ikke utdatert teknologi til 2000 kr. når du får ny (og bedre) teknologi til samme prisen... glem det med viftestøy. Altså.. Det er andre ting i maskina di som vil overdøve lyden av en vifte på et GeForce 6600GT skjermkort... Skjønner ikke at du gidder å tviholde på 9600XT... Du kommer til å bli så sinnsykt skuffa.. 9800 Pro er da en del bedre.. men er jo pr. i dag ikke et spesielt godt kjøp lenger da man får et GeForce 6600GT/6800LE som yter bedre til samme prisen.. http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...-charts-03.html Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Hva med da å oppgradere med dette: Intel Pentium 4 3.0E GHz (Prescott) og XFX GeForce 6600 GT 128MB AGP ? Blir litt over 3000kr. Da kan jeg vel beholde ram'en og hovedkortet? (P4P800E-Deluxe støtter Prescott?), eller er det bedre å punge i litt mer og bytte til AMD med K8N hovedkortet med amd64 3000+ ? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Edit.. Enig med han under her.. Endret 10. februar 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Kjøp et 6600GT og en 512 brikke til, drøy CPU kjøp en stund til, se om du kan få tak i noe brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå