Gå til innhold

P4 2,26 Ghz PC533, men hvilket hovedkort?

MaxCPU

Anbefalte innlegg

Skal bli ny pc i løpet av juli/august med overnevnte cpu, men hvilket hk skal jeg velge? Jeg tenkte å bruke Crucial pc2700 ddr-ram.

Har sett på følgende:

Asus P4B533 - E/E,L,1394/V.

Ser ut som forskjellene ligger i evnt. Raid, og ethernet kort. Det ene kortet (V) bruker I845G chipset i steden for -E chipsettene på de andre kortene. Dette har heller ikke ATA-133.

Hva er forskjellene på -E/-D/-G chipsettene?

Er det noe forskjell på 533 hk og cpu når jeg bruker pc2700 ddr i forhold til 333hk?

Har planer om å overklokke bare så det er nevnt.

MSI er nå, og for alltid, utelukket! Ikke spør hvorfor engang!

[ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-06-19 15:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt dette her az... Ddr400? Pc2700? Tenkte meg crucial eller corsair brikker (jævlig dyre men...), pc2700.

Skjønner da at jeg må ha 845G chipsettet nå.. eller??

Vil iallefall ha det som er best til p4 2,26 ghz 533! Men ikke Rambus, og systemet skal overklokkes!

Så på hovedkortene med -G chippen på komplett. Står ikke at de støtter pc2700 brikker imotsetning til sis chippen!

Lenke til kommentar

Asus P4T-533C med I850E-chipsett. Jeg skal kjøpe det kortet, iallefall, til mitt P4 2,26-system. Må vente litt, men jeg går ut fra at det blir verdt det. Men hvis du ikke skal ha PC1066 RDRAM, så aner jeg ikke..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 13:05, shivac skrev:

Det skal du ikke bry deg om, i845g kortene støtter ddr-333 (pc2700) selv om det ikke står det.

Tror ikke dette stemmer helt. Dersom jeg ikke tar feil, var det nettopp en her inne på forumet som hadde problemer med dette på et MSI i845g hovedkort? MSI hovedkortet hadde ikke støtte for PC2700 i bios, men jeg regner med at det kommer i en fremtidig bios oppdatering. Altså kan vi ikke si at alle 845g kortene støtter PC2700, selv om det ser ut til at de fleste gjør dette.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen hittil!

Da blir det 845G! Men så er spørsmålet; hvilket kort med denne chippen??

Har tro på Asus og Abit. MSI skal jeg _ikke_ ha! Kan Epox også være et alternativ? Pris på hovedkortet har omtrent null og niks å si! Skal ha et bra!

Hvilket er da å anbefale til overklokking?

Trenger i utgangspunktet ikke raid, firewire og lan innebygget, men usb 2.0 og ata133 hadde jo vært greit...

Og en ting til... (litt feil sted å poste men...)

Har hatt Maxtor hd nå! Fornøyd, men er ikke best på ytelse virker det som. Vil også ha noe som bråker mindre neste gang. Western eller Seagate?? 80gb....

Lenke til kommentar

har sjekka epox.com.tw, abit.com.tw og asus.com.tw!

der står det faktisk PC2100/PC1600 DDR SDRAM support

Men jeg vet at Epox sitt G4GA+ stiller inn DDR333 automatisk:

4G4A-Bios5.jpg

vr-zone.com har testet der her!

81730-guin.gif Abit KT7A-RAID, Athlon 1200 @ 1350, TaiSolCGK760, GF2Pro, 256 + 128MB Apacer, WD80GB + IBM60GB, Win2k

Lenke til kommentar

Likte testen av EPoX 4G4A+ i845G!

http://www.vr-zone.com/reviews/EPoX/4G4A+/

Virker jo som et skikkelig kort... Noen som kan foreslå et lignende Abit eller Asus kort?!

Så over til ram! Det er så billig nå at jeg har omtrent bestemt meg for 512mb Corsair XMS. Men skal jeg kjøpe PC2700/3000/3200?? Vil det utgjøre noe forskjell i overklokkingen eller blir det overkill??

PC3200 brikken er bare oppgitt til CAS 2,5, de andre CAS 2. PC 3000 brikken er ca. 10kr. dyrere enn PC3200 brikken. PC2700 brikken koster bare 1500kr for 512mb!

Klarer jeg meg med sistnevnte??

Lenke til kommentar

Stemmer det at Epox kortet har låst AGP/PCI bus hastighet?! Altså 66/33! Har Asus og Abit lignende!

Begynner å digge epox kortet...

Billig er det og! 1590 for "+" versjonen. 1499 uten raid og lan.

[ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-06-20 14:41 ]

Lenke til kommentar

jeg tror Abit har det samme: låst AGP/PCI bus hastighet

ABIT BG7: http://www.pcpowerzone.co.uk/reviews.php?id=114&page=1

ellers sjekk etter her for reviews:

http://www.reviewbooth.com/pr_articles/rev_current.htm

81730-guin.gif Abit KT7A-RAID, Athlon 1200 @ 1350, TaiSolCGK760, GF2Pro, 256 + 128MB Apacer, WD80GB + IBM60GB, Win2k

[ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2002-06-20 14:49 ]

Lenke til kommentar

Hmm... Abit BG7 eller Epox 4G4A+??

Dette kan bli et problem... Hadde jo vært morsomt å prøve Epox selv om jeg hittil har vært skeptisk til det.

Kjøper nok WD 80gb special (8mb buffer) bare for å ha nevnt det...

Men hva blir det til med ram? Klarer jeg meg med Corsair PC2700? (se tidligere post for mer info...)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 14:18, shivac skrev:

Sier du det,

i845g skal i teorien støtte dette. Da har MSI monga det litt til. Det er jo litt leit for de da..

Aaa, jeg fant tråden her

Det ser ut til at MSI 845g kortet også støtter PC2700. Selvfølgelig er dette uoffisiellt slik det er på alle andre I845g hovedkort.

Lenke til kommentar

Quote:

Har tro på Asus og Abit. MSI skal jeg _ikke_ ha! Kan Epox også være et alternativ? Pris på hovedkortet har omtrent null og niks å si! Skal ha et bra!

Hvis det er sånn bør du heller satse på samme systemet jeg skal bygge, med PC1066 RDRAM.

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig interessert i rdram... Skal visst være litt shitbull å overklokke, men hva vet vel jeg!?

Det er likegyldig om jeg må betale 1500-2500 for hovedkortet, men å betale 3000kr for 512 rd er det dobbelte av 512 corsair pc2700! DET gidder jeg ikke!

[ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-06-20 17:49 ]

Lenke til kommentar

Off topic, men hvordan telles antall skrevne meldinger fra en bruker?? Trodde det var antall innlegg jeg! Ser ikke slik ut når jeg ser etter nå...

Og så tilbake til topic: Ser at prisdifferansen mellom "Boxed" og "OEM" utgavene av cpu'n er ca. 300kr. For å kjøpe OEM versjonen må jeg vel kjøpe en hardisk samtidig...skal jo ha det og! MEN følger da ikke med vifte? Kanskje like greit så kan jeg sette på en Swiftech ribbe med en lydløs Papst vifte..?!

[ Denne Melding var redigert av: maxcpu på 2002-06-20 18:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...