ProXymus Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Bruker preg_replace og vil at den skal bytte ut det siste den finner men ikke noe før.. Altså: $var = " test <-- Ikke denne test <-- Ikke denne test <-- Men denne "; $var = preg_replace("test","replacement",$var); Er det mulig? Isåfall hvordan...? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Er ikke helt sikker på hva du mener? Mener du siste ordet, siste linjen eller siste "test". Hvis du mener test så kan du bruke: echo eregi_replace("test$", "", $var); Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Mente f.eks "test" ja.. Er dette mulig med preg? Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Den funket forresten ikke slik jeg ville.. hvis f.eks dette skjer når jeg bruker $: test test test noe annet Så blir ikke den siste test funnet.. Hvordan kan jeg få til det? Lenke til kommentar
stiber Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Denne skulle funke. print preg_replace("/test(?!.*?test)/s","kake",$text); Blir til: test test kake noe annet Denne blir fort ueffektiv hvis tekststørrelsen blir stor. Da er det bedre å bruke strrev() strpos() og substr() funksjonene. Edit: Tok en liten test, og den regexen klarer fint tekster opp i et par megabytes. Min gamle bærbare brukte et par sekunder på en tekst på ca. 1 Mb. Endret 8. februar 2005 av stiber Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Tusen takk! Det funket perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå