Gå til innhold

Skjermkort fremover i tid > Nvidia og ATI

MaxCPU

Anbefalte innlegg

Har nå fått solgt pc'n min før sommeren. Tenkte å kjøpe ny i sommer, altså i juli/august. Spørs hvor lenge jeg klarer meg uten....

Det eneste jeg er i tvil om ang. komponentene er skjermkortet. Vil jo selvfølgelig ha noe av det beste. Kunne derfor tenke meg GeForce Ti4400. Greit nok nå, men hva i august?

Når kommer de nye kortene fra Nvidia og ATI på markedet. Har jo lest litt om dem, men har vært litt likegyldig ang. disse nyhetene siden jeg allerede hadde et kort jeg var fornøyd med (GeForce 3 Ti200).

Er jeg heldig å får kjøpe de nye kortene i august eller kommer de senere slik at jeg "må klare meg" med GeForce 4 Ti4400/4600 utover høsten??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-19 15:06, MaxCPU skrev:

Hadde selvfølgelig kjøp Ti4400 kort nå hvis jeg hadde trengt det, men siden jeg ikke skal kjøpe pc før juli/august er det jo litt unødvendig å sitte og se på skjermkortet eller evnt. esken frem til det!!

Hvorfor kan du heller ikke bare utsette denne avgjørelsen til tiden for å kjøe er inne? Det er litt lettere å få oversikt over hva som er tilgjengelig da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 16:56, KELViN skrev:

Quote:

Den 2002-06-19 15:06, MaxCPU skrev:

Hadde selvfølgelig kjøp Ti4400 kort nå hvis jeg hadde trengt det, men siden jeg ikke skal kjøpe pc før juli/august er det jo litt unødvendig å sitte og se på skjermkortet eller evnt. esken frem til det!!

Hvorfor kan du heller ikke bare utsette denne avgjørelsen til tiden for å kjøe er inne? Det er litt lettere å få oversikt over hva som er tilgjengelig da :smile:

Når jeg selger pc'n har jeg ikke lenger så lett tilgang på pc og må forhøre meg allerede nå!

Derfor.... Men jeg tror jeg kjøper mot slutten av juli.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 00:47, MistaPi skrev:

Hvor har du hørt det?

Hihi, påstanden kommer fra The Inquirer. Det er en nettside som kan sammenliknes med se & hør (le) men de tar for seg maskinvare istedenfor kjendiser.

Så den datoen kan nok taes med en STOOOOR klype salt. Det er samme nettsted som påsto at Nvidia ville slippe en ny Detonator driver (Detonator 5) for et par uker siden med versjonstall 32.xx. Og ingen har sett noe til den driveren enda.

Så tror du alt du leser i se & hør så kan du tro på den datoen. Jeg velger heller å se det før jeg tror det. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 10:29, Ash skrev:

Quote:

Den 2002-06-21 00:47, MistaPi skrev:

Hvor har du hørt det?

Hihi, påstanden kommer fra
. Det er en nettside som kan sammenliknes med se & hør (le) men de tar for seg maskinvare istedenfor kjendiser.

Så den datoen kan nok taes med en STOOOOR klype salt. Det er samme nettsted som påsto at Nvidia ville slippe en ny Detonator driver (Detonator 5) for et par uker siden med versjonstall 32.xx. Og ingen har sett noe til den driveren enda.

Så tror du alt du leser i se & hør så kan du tro på den datoen. Jeg velger heller å se det før jeg tror det. :razz:

Ja det var det jeg regnte med :smile: Rykter er ikke fakta og så lenge det kommer fra The Inquirer så er det lite troverdig.

Dette sa ATI i et intervju for en stund tilbake:

Reactor Critical: Can you give us a snip about the timeframes of introduction of your code-named R300 solution, please?

Pierre Laine: Well, we will launch the R300 as soon as Microsoft launches its DirectX 9.

Reactor Critical: Do you mean that the product is on the stage when it can be introduced?

Pierre Laine: All I can say that it is close [smiling]. But we will be here with the release at the time of DirectX 9.

http://www.reactorcritical.com/interview-a...ti_2002_5.shtml

Hvis dem forsatt står ved det vil vi ikke se R300 før til høsten/vinteren.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-06-21 12:04 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-06-21 12:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 12:10, Ketsjupp skrev:

Det er også andre nettsteder som har kommet med lanseringsdato 10 august for R300. Vil vel ta litt tid fra lansering til kortene er tilgjengelig for forbrukere.

Fra det blir annonsert mener du vel, på lansering datoen så skal kortene være ute i butikkene.

Men så lenge ATI ikke har kommet med noe offisiell informasjon om lanserings dato så er det bare rykter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...