Gå til innhold

Kjøp av Dell Inspiron 9100?

Anbefalte innlegg

Har lenge gått å grublet på hva slags bærbar jeg skulle kjøpe.

Til slutt havnet valget på Dell Inspiron 9100.

http://www1.euro.dell.com/content/products...c=no&l=no&s=dhs

Siden det som standard er valgt CD RW/DVD leser combo og 64 mb grafikk har jeg tenkt å endre dette til DVD brenner og 128 mb grafikk.

Men da kommer prisen opp i hele tolv høvdinger m/moms.

Og derfor lurer jeg på om dere synest dette er et verdig kjøp!

Takker for alle svar. :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert Inspiron 8600 istedenfor? Etter det jeg har hørt bråker 9100 som et lokomotiv.. Jeg har 8600 selv og er godt fornøyd, ellers ser jeg at det har kommet en ny modell, Inspiron 6000, kan etter det jeg ser få gode spesifikasjoner for en bra pris..

Lenke til kommentar

Det er sant, det går jo, med det er ikke ideelt.

Var litt rask med å foreslå insp 6000, søkte litt rundt, og det virker som folk anbefaler at man venter litt med å kjøpe den, foreløpig er den bare tilgjengelig med intergrert-grafikkort, og det er jo ikke noe særlig, særlig hvis du skal bruke den til spill.

Lenke til kommentar
Det er sant, det går jo, med det er ikke ideelt.

Var litt rask med å foreslå insp 6000, søkte litt rundt, og det virker som folk anbefaler at man venter litt med å kjøpe den, foreløpig er den bare tilgjengelig med intergrert-grafikkort, og det er jo ikke noe særlig, særlig hvis du skal bruke den til spill.

Hva for begrensninger vil skjermkortet ha da?

Lenke til kommentar

På Dell sin Inspiron 8600 kan du velge mellom

64MB DDR nVidia® GeForce™ 5200 Go AGP 4x

OG

128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO;

Er det noen stor forskjell mellom den sistnevnte og:

128MB ATI® Mobility™ RADEON™ 9700 8x AGP

Som man kan få på Inspiron 9100?

Endret av Xavier878
Lenke til kommentar
Har du vurdert Inspiron 8600 istedenfor? Etter det jeg har hørt bråker 9100 som et lokomotiv.. Jeg har 8600 selv og er godt fornøyd

Skal tenke på det!! Eneste utingen er centrino prosessoren som ikke akkurat egner seg til spill....

Hvor har du det fra at Pentium-M prosessorer ikke egner seg til spill? Det er totalt feil. Det er forresten ikke noe prosessor som heter Centrino.

Lenke til kommentar
Har du vurdert Inspiron 8600 istedenfor? Etter det jeg har hørt bråker 9100 som et lokomotiv.. Jeg har 8600 selv og er godt fornøyd

Skal tenke på det!! Eneste utingen er centrino prosessoren som ikke akkurat egner seg til spill....

Hvor har du det fra at Pentium-M prosessorer ikke egner seg til spill? Det er totalt feil. Det er forresten ikke noe prosessor som heter Centrino.

Skulle gjerne jeg også vist. Jeg har ikke hatt noen problemer. Vil faktisk si at P M er bedre en P4 pga varmeutviklingen som resulterer i ustabilitet. Har i allefal LANG erfaring med P4 på bærbar.

Lenke til kommentar

Hei, forskjellen på 9600pro turbo og mobility radeon 9700 er som forskjellen mellom standard 9600 og 9600 pro. (mobility radeon 9700 har 4 pipelines, ikke 8 som desktop versjonen). Sjekk her for sammenligning: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2195&p=5

Til spilling vil skjermkortet ikke prosessoren være begrensningen på en bærbar som blir kjøpt pr idag.

Pentium M Dothan egner seg veldig godt til spilling - det er faktisk et av stedene den har best ytelse. Sjekk tester på www.anandtech.com.

Lenke til kommentar
Hei, forskjellen på 9600pro turbo og mobility radeon 9700 er som forskjellen mellom standard 9600 og 9600 pro. (mobility radeon 9700 har 4 pipelines, ikke 8 som desktop versjonen). Sjekk her for sammenligning: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2195&p=5

Til spilling vil skjermkortet ikke prosessoren være begrensningen på en bærbar som blir kjøpt pr idag.

Pentium M Dothan egner seg veldig godt til spilling - det er faktisk et av stedene den har best ytelse. Sjekk tester på www.anandtech.com.

Takker for bra svar + hint til ei bra side!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...