Mr.Hassan Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Hei! Kom over ein artikkel på digi.no Om at noen forsker på å ha små cd-rom plater i mobiltelefonen. Her er artikkelen. Det eg lurer på er om dykk synest dette vil være ein bra løysning. Eventuelt komme med fordeler ulemper. P.s Veit at prosjektet er på forskningsstadiet endå.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 En cd-rom til mobil kommer nok til å sluke strøm. I tillegg blir jo platene så små at de neppe passer i andre CD-romspillere (som f.eks i PC'n) Den kan dermed sees på som en ny type flash-minne. Ulempene vil være at den sluker strøm, og tar stor plass i en mobil. En sånn spiller består av mye mikromekanikk og vil dermed sikkert koste mye. Fordelene er nok at platene blir sikkert relativt billige og kan skiftes ut. Jeg tror ikke dette blir noen hit på mobiler. Vanlige flash-brikker koster litt mer, men er nok mye mer brukervennlige, mindre, krever lite strøm osv. I beste fall kan sånne småplater bli nok en lagringskonkurrent på PDA'er. (Kanskje særlig i japan) MAO. Jeg tror det er et dødfødt produkt. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Kommer vell ann på prisen det tenker jeg. Får du 1 Gb lagringsmedium til 20-30 kr på en slik plate er det jo klart det har sine bruksområder. Tenke seg til hva 1 Gb flash minne koster... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå