Gå til innhold

Radeon 9800 PRO til XT

CroNiX

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har flashet mitt radeon 9800 pro kort til 9800 xt! men nå får jeg en skjikkelig stygg "bug"når jeg starter ett program som bruker 3dfx, da blir hele skjermen full av firkanter å farger.. Jeg har oppdadert driverne flere ganger. Pluss att jeg har prøvd å flashe med to forskjellige bios'er.

Mine spesifikasjoner:

Intel Pentium 4 2.4GHZ

1GB DDR RAM

Radeon 9800 PRO

2x 80GB HDD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takler kortet XT hastigheter ? , du bør sjekke ved å overklokke kortet til 412/365(370) før du flasher.

Har du sjekket om du har 360 kjerne på kortet ditt? Dersom ikke har flashing ingen hensikt. Kjøleren må av for å finne det ut.

Har du 360 kjerne, men kjøling som ikke greier xt clock, kan xt biosen redigeres til lavere clock før du flasher.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Det takler XT hastigheter da jeg har prøvd å overklokke det.. Men jeg er usikker på om jeg har 360 kjerne.. HVor ser jeg att d er 360 kjerne? Jeg har en Zalman kjøler.. husker ikke hva den het.. Men den kjøler bra nokk..

Endret av CroNiX
Lenke til kommentar

Du må av med kjøleribba og se hva som står på GPU.

Programmer som rivatuner og atitool vil bare rapportere det som ligger i bios.

Før du flasher vil de påstå at du har 350 kjerne, og etter vil de si at du har 360 kjerne, uavhengig av hva du faktisk har.

XT biosen inneholder en del optimaliseringer som 350 kjernen ikke har støtte for, derfor vil kun 360 kjernen gi ytelses økning utover overclockingen ved flashing.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Derom du vil finne ut om du har 350 eller 360 kjerne uten å demontere ribba; Sjekk hvilken poengsum du får i 3DMark03 ved å klokke kortet til XT hastighet med orginal bios. Så kjører du benchmarken igjen etter å ha flashet det med XT bios.

Får du omtrent samme score har du et kort med 350 kjerne. Men du får ca 250-300 poeng mer har du 360 kjerne.

Lenke til kommentar

Men jeg har jo skjekket GPU'en og der står det R360.... Men jeg sier jo att når jeg har flashet det til XT så blir alt som har med 3dfx helt "ødelagt".. kommer farger å firkanter over hele skjermen.. BTW kortet er flashet til XT nå..

Endret av CroNiX
Lenke til kommentar

Tror ikke det at du bare AGP 4x på hovedkortet, skal ha noe å si.

Kan være at den biosen du har flashet med har for stramme timmings på minnet. Går an å endre innstillingene i ATITool for å sjekke.

Eventuelt finne alternativ bios med slappere timmings.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Kan du forklare hvordan jeg skal gjøre det? Jeg har atitool... Men di biosene er vanskelig å finne... Vet du hvor jeg kan få tak i dem? Og en ting til, det står att jeg har 256mb minne etter att jeg har flashet til XT, men kortet har i utgangspunkte bare 128mb minne. Har dette noe å si?

Endret av CroNiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...