Jonas Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei Driver med et spill hvor jeg skifter oppløsning med DirectX. Det virker ikke helt som at ShotCursor(False) fungerer. Noen som vet hvordan jeg kan gjemme den med DirectX? (Jeg må kunne finne posisjonen selv om den er usynelig) Option Explicit Dim dx As DirectX7 Dim dx_draw As DirectDraw7 Dim Speed As Integer Dim View As DirectDrawSurface7 Dim ViewDesc As DDSURFACEDESC2 Dim BuffCaps As DDSCAPS2 Dim buff As DirectDrawSurface7 Dim pic(1) As DirectDrawSurface7 Dim Pic1 As DirectDrawSurface7 Dim PicDesc As DDSURFACEDESC2 Dim ViewRect As RECT Dim DrawRect As RECT Dim BackColor As Long Dim ColorKey As DDCOLORKEY Dim Tell As Integer Dim CurrentSelect As Integer 'Initialize Public Sub InitializeDirectX() Set dx = New DirectX7 Set dx_draw = dx.DirectDrawCreate("") End Sub 'Endre skjermstørelsen Public Function EndreSkjermStørrelse(Width As Long, Height As Long, Form As Form) BackColor = dx.CreateColorRGBA(255, 0, 0, 128) dx_draw.SetCooperativeLevel Form.hWnd, DDSCL_FULLSCREEN Or DDSCL_EXCLUSIVE dx_draw.SetDisplayMode Width, Height, 32, 0, DDSDM_DEFAULT End Function 'Gjøre alt normalt igjen Public Sub MakeNormal(Form As Form) Call dx_draw.RestoreDisplayMode Call dx_draw.SetCooperativeLevel(Form.hWnd, DDSCL_NORMAL) End Sub Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er sikkert mulig i DirectX, men API-kallet ShowCursor burde fungere. Et mulig problem er at du ikke forminsker den interne variabelen display counter inntil den når null, hvilket er hva denne funksjonen i realiteten gjør. Windows holder faktisk orden på hvor mange ganger alle programmer kaller denne funksjonen, og adderer eller subtraherer til en variabel avhengig av bShow-paramenteren. Du må således gjemme musepekeren på følgende måte: Private Declare Function ShowCursor Lib "user32" (ByVal bShow As Long) As Long Public Sub EnableCursor(iSetting As Integer) Select Case iSetting Case True Do While ShowCursor(True) <= 0 Loop Case False Do While ShowCursor(False) >= 0 Loop End Select End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå