A_N_K Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 My country blir jo bare kalt country fordi det er en hvit mann som spiller blues. Har du noe grunnlag for påstanden? Kan du med hånden på hjertet si at du har full oversikt over hvem som påvirket hvem innen blues/country? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) My country blir jo bare kalt country fordi det er en hvit mann som spiller blues. Har du noe grunnlag for påstanden? Kan du med hånden på hjertet si at du har full oversikt over hvem som påvirket hvem innen blues/country? Det var da voldsomt da! Les hele tråden så inrømmer eg platt at eg ikke har det og at det bare var en antagalse! Endret 10. februar 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er Neil Young's musikk 'Country'? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Kanskje du bør være litt mer forsiktig før du impliserer at utøvende kunstnere plagierer andre, på bakgrunn av hudfarge. Jeg mener, hvor får du det fra at Johnny Cash f.eks høres ut som en bluessanger? Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Prøv å hold dere on-topic er dere snille! Dette var ikke grunnen til at jeg startet tråden, har dere derimot noen fine countrylåter å komme med, så værse'go Endret 10. februar 2005 av Joakim83 Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Beklager OT-preiket, men synes man kan spare seg for arbitrære nedsettende uttalelser. On-topic: Kanskje mer i retning av country-rock, men selv liker jeg Grateful Deads American Beauty og The Byrds' Sweetheart of the Rodeo (spesielt One Hundred Years from Now og Nothing Was Delivered). Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Kanskje du bør være litt mer forsiktig før du impliserer at utøvende kunstnere plagierer andre, på bakgrunn av hudfarge. Jeg mener, hvor får du det fra at Johnny Cash f.eks høres ut som en bluessanger? Hallo.....! Dette er da kommentert (av meg, les hele tråden), og TLZ har da glatt innrømmet at han kanskje har behov for litt mer innblikk i emnet.... vær nå ikke helt musikk-nazi da. Joakim: Om vi skal holde oss til gamle (og døde) Cash kan jeg jo nevne klassikere som Ring Of Fire, A Boy Named Sue, Walk The Line etc etc. Cash gjorde de siste årene en rekke gode innspillinger av standardlåter/covere, du finner garantert godbiter i serien American Recordings. Til og med en aldeles glitrende versjon av Soundgardens Rusty Cage. T'Weed Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Mine favoritter er Johnny Cash - Hurt, solitary man Highwayman - Highwayman Jim White - Static on the radio Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tumbleweed: Jeg har lest tråden, poenget mitt var at man ikke bør uttale seg på den måten på grunnlag av antagelser.</OT> Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tumbleweed: Jeg har lest tråden, poenget mitt var at man ikke bør uttale seg på den måten på grunnlag av antagelser.</OT> Smør på flesk, evt. territorial pissing. Velg selv. En annen Cash-perle: Spiritual fra en av AR-platene. Gåsehud. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Kanskje du bør være litt mer forsiktig før du impliserer at utøvende kunstnere plagierer andre, på bakgrunn av hudfarge. Jeg mener, hvor får du det fra at Johnny Cash f.eks høres ut som en bluessanger? Var ikke meningen å implisere det! Da har du tolka meg helt feil... Syntes bare det ikke hørtes så country-aktig ut, når har eg ikke hørt så mye av ham da... Men er jo klar over at country og blues er i slekt. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kom forresten på en klassiker innen genren: The Fraternity of Mans evig aktuelle Don't Bogart Me :} Kanskje ikke Nashville-standard, men det er forsåvidt like greit. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Dixie Dregs kan jo minne litt om country, selv om det vel ikke er det Johnny Cash er vel det beste jeg har hørt innen den sjangeren. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Halleluja er vel en countrysang? edit: litt ihvertfall? Endret 13. februar 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Kenny Rogers - Gambler Man Johnny Cash - Personal Jesus Willie Nelson - Goodmorning America Highwaymen - Highwayman Dollie Parton generelt Garth Brooks Har mange flere gode hjemme, som jeg ikke kommer på. Editerer vel i ettertid:p Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Editerer vel i ettertid:p Gjør det Morsomt med flere forslag Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Stilig argumentasjon, unge mann. *Snip* Bah, bah, bah. Jeg (og en drøss andre) har sett meg lei på at *kremt* enkelte *host* forumbrukere på død og liv skal trekke fram hvor tøft det er med "|\/|3t4L (!!11!1)" i hver eneste situasjon. Beste poplåt? - METALLICA LOL. Beste tranceelåt - DIMMU BIRGIR D R LITT TRÆNS D Å!! LOL. Osv. Blir LITT irriterende i lengden. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg sier bare Too Far Gone Lenke til kommentar
kristopher Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 ingen? finnes det bra kønrty? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Klart det gjør. Masse bra country, bluegrass, western og tja, blues... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå