Gå til innhold

Hva er tidenes beste countrysanger?

Samurai99

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
My country blir jo bare kalt country fordi det er en hvit mann som spiller blues.

Har du noe grunnlag for påstanden? Kan du med hånden på hjertet si at du har full oversikt over hvem som påvirket hvem innen blues/country?

Det var da voldsomt da! :dontgetit:

Les hele tråden så inrømmer eg platt at eg ikke har det og at det bare var en antagalse! ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Beklager OT-preiket, men synes man kan spare seg for arbitrære nedsettende uttalelser. On-topic: Kanskje mer i retning av country-rock, men selv liker jeg Grateful Deads American Beauty og The Byrds' Sweetheart of the Rodeo (spesielt One Hundred Years from Now og Nothing Was Delivered).

Lenke til kommentar
Kanskje du bør være litt mer forsiktig før du impliserer at utøvende kunstnere plagierer andre, på bakgrunn av hudfarge. Jeg mener, hvor får du det fra at Johnny Cash f.eks høres ut som en bluessanger?

Hallo.....! Dette er da kommentert (av meg, les hele tråden), og TLZ har da glatt innrømmet at han kanskje har behov for litt mer innblikk i emnet.... vær nå ikke helt musikk-nazi da.

Joakim: Om vi skal holde oss til gamle (og døde) Cash kan jeg jo nevne klassikere som Ring Of Fire, A Boy Named Sue, Walk The Line etc etc.

Cash gjorde de siste årene en rekke gode innspillinger av standardlåter/covere, du finner garantert godbiter i serien American Recordings. Til og med en aldeles glitrende versjon av Soundgardens Rusty Cage.

T'Weed

Lenke til kommentar
Kanskje du bør være litt mer forsiktig før du impliserer at utøvende kunstnere plagierer andre, på bakgrunn av hudfarge. Jeg mener, hvor får du det fra at Johnny Cash f.eks høres ut som en bluessanger?

Var ikke meningen å implisere det! Da har du tolka meg helt feil...

Syntes bare det ikke hørtes så country-aktig ut, når har eg ikke hørt så mye av ham da...

Men er jo klar over at country og blues er i slekt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Stilig argumentasjon, unge mann.

*Snip*

Bah, bah, bah. Jeg (og en drøss andre) har sett meg lei på at *kremt* enkelte *host* forumbrukere på død og liv skal trekke fram hvor tøft det er med "|\/|3t4L (!!11!1)" i hver eneste situasjon. Beste poplåt? - METALLICA LOL. Beste tranceelåt - DIMMU BIRGIR D R LITT TRÆNS D Å!! LOL. Osv. Blir LITT irriterende i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...