Fjelldal83 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei Etter mye vurdering har jeg kommet frem til at Nikon D70 er kameraet for meg, men det jeg er ennå usikker på er hvilket objektiv jeg bør velge. Det står egentlig mellom kit linsa(18-70mm) og Sigma 18-50mm F2.8 EX DC. Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei Etter mye vurdering har jeg kommet frem til at Nikon D70 er kameraet for meg, men det jeg er ennå usikker på er hvilket objektiv jeg bør velge. Det står egentlig mellom kit linsa(18-70mm) og Sigma 18-50mm F2.8 EX DC. Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Det er ingen tvil om at Nikons 18-70 er et meget godt kjøp. Den kommer godt ut i alle tester. Lydløs, kjapp autofokus, og veldig skarp. Passende brennviddeområde. Fordelen med Sigmas objektiv er lysstyrken, men jeg har ennå ikke sett noen tester av objektivet. Bjørn Rørslett har testet samtlige Nikkor-objektiver og har kommet til at 18-70mm er et veldig godt kjøp, fordi objektivet er så rimelig og likevel bra. Jeg tror jeg ville lest tester av Sigmas objektiv før jeg bestemte meg. Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 AFS 18-70DX er bankers at du blir fornøyd med, men enig at det høres svært fristende ut med f2.8. Ville som Anderfo sier lest grundig på testene av Sigmaen før jeg hadde bestemt meg. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Ser at 18-70 linsa er dx og Sigma'en er ex. Hva er forskjellen? Endret 8. februar 2005 av Daemonifuge Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Sigma's EX serie tilsvarer Canon's L glass, dvs høyere vekt, optisk kvalitet og pris. Dere som kjenner Nikon bedre kan sikkert fortelle hva dx serien er. Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) DX forteller at den er tilpasset DSLR akkuratt som EFS til Canon. ED er betegnelsen for høykvalitetsglass akkuratt som L til Canon. AFS vil si at den har innebygd AF motor (Silent Wave) akkurat som Canon har USM (Ultra Sonic). Edit: Med D menes det at objektivet har blenderring - G har ikke IF = Internal focus Endret 10. februar 2005 av NikonD70 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå