kvikks Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Hei Har en mappa på en server som eg gjerne skulle fått listet opp filene i, samt laget en delete funksjon for disse. Bruker denn ASP-snutten for å vise filene; <% Whichfolder=server.mappath("../kortOgGodt/") Dim fs, f, f1, fc Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set f = fs.GetFolder(Whichfolder) Set fc = f.files For Each f1 in fc Response.write ("<a href='" & "../kortOgGodt" & "/" & f1.name & "'>" & f1.name & "</a><br />") Next %> Men hvordan få til en slette sak også, har fått til å slette alt innhold i en mappe, men vil ha det slik at eg f.eks kan ha en slette knapp bak hvert filnavn... Takker for all hjelp! Endret 8. februar 2005 av kvikks Lenke til kommentar
DevN Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Morsomt å mekke på slikt, selv om jeg har lite kjennskap i ASP. Denne funket hvertfall her: files.asp: <% Whichfolder=server.mappath("files") Dim fs, f, f1, fc Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set f = fs.GetFolder(Whichfolder) Set fc = f.files For Each f1 in fc Response.write ("<a href='" & "../files" & "/" & f1.name & "'>" & f1.name & "</a>") Response.write (" <a href='filedel.asp?del=" & f1.name & "'><b>(slett)</b></a><br />") Next %> filedel.asp: <% dim delfile delfile=Request.QueryString("del") dim fs,f set fs=CreateObject("Scripting.FileSystemObject") set f=fs.GetFile("C:\Inetpub\wwwroot\asp\files\" & delfile) f.Delete set f=nothing set fs=nothing %> EDIT: Gadd ikke å endre noe på den, fersk fra min lokale teste-server. Endret 8. februar 2005 av DevN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå