Gå til innhold

9700Pro Vs 6600

Thunder

Anbefalte innlegg

mad_arab: når det står 550MHz DDR, så betyr det 1,1 GHz "effektivt". Produsenter og forhandlere er ikke konsekvente på dette punktet, så man må vite hva som er standard, for vite hva som menes. XFX 6600 leveres med 1 GHZ 64-bit GDDR3-RAM, som i ditt eksempel altså er 500 MHz.

Hensikten med denne tråden var å avklare om 6600 non-GT er en oppgradering fra 9700 Pro. Svaret er NEI.

Jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si. Jeg er fullstendig klar over hastighetene her, og jeg forsøkte å klargjøre det i den posten. Men det er mulig jeg ikke var klar nok. Vi prøver igjen:

6600GT leveres kun i 128bit. Hastighet 500/1000 (eller 500DDR om du vil)

6600 128bit (f.eks mitt eget kort) Hastighet 300/550 (eller 275 DDR om du vil)

6600 64bit (disse er sjeldne, men du har tydeligvis erfaring med et) Hastighet 300/1000 (500DDR)

Merk at sistnevnte vil yte som om det var 500MHz pga 64bit, og dermed plassere seg litt bak et 6600 128bit.

Når det gjelder debatten om 6600 non-GT er en oppgradering så er det vel strengt tatt ikke din myndighet å konkludere den. Åpen debatt er en god ting, la den fortsette :)

Edit: presisering: Når du snakker om "effektivt 1.1GHz", så har du misforstått, for mitt kort er som du ser over, 550MHz "effektivt", dvs et godt stykke unna GT ennå.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mad_arab: jeg gir meg på den, men 1 GHz 64-bit minne er ikke SÅ mye å skryte av, og XFX 6600 (funnet på hjemmesiden til Datakjeden) har altså dette.

Når det gjelder hensikten med diskusjonen, så er vel det at man skal finne et svar man kan enes om? Dersom man ikke vil si seg enig i at å bytte ut en 9700 Pro med en 6600 non-GT er å legge ut 1500,- kr for å oppnå praktisk talt ingenting, så får man heller stå på sitt. JEG ville ha beholdt 9700 Pro. Jeg er ikke engang sikker på at oppgraderingen til 6600 GT er verdt pengene...

Lenke til kommentar

Men 6600 GT støtter en del ting som ikke 9700 PRO støtter, f.eks shader og dx9.0c.

Er vel ikke bare hastigherer som spiller inn på hvor bra et grafikkort er.

Har sett tester selv på at 6600 GT yter bedre i nye spill enn 9800 XT, så å si at en oppgraderin ikke har noe å si, er vel litt drøyt. Saken er hvor mye det har å si, og om man med det blotte øye kan se forkjell.

Som sagt tidligere har jeg nå utelukket non-GT versjonen helt.

Lenke til kommentar

Jepp, dette er i tråd med det jeg selv så. Jeg vil si at non-GT versjonen kan gi deg et fint løft, som den gjorde med meg, men du må isåfall få den til en god pris. Pris, som jeg har presisert flere ganger, er veldig viktig i vurderingen når det gjelder oppgradering.

6600GT vil gi en pen og klart merkbar økning, sjekk prisguiden for beste deal du kan få på det.

Her er en test som illustrerer at det er endel å hente på ytelse, og den viser også at det faktisk er endel forskjell mellom 9700Pro og 9800XT, så når 6600GT overgår 9800XT er mye vunnet.

http://www.tweak3d.net/reviews/Galaxy/6600...ss/page12.shtml

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Når det gjelder hensikten med diskusjonen, så er vel det at man skal finne et svar man kan enes om? Dersom man ikke vil si seg enig i at å bytte ut en 9700 Pro med en 6600 non-GT er å legge ut 1500,- kr for å oppnå praktisk talt ingenting, så får man heller stå på sitt. JEG ville ha beholdt 9700 Pro. Jeg er ikke engang sikker på at oppgraderingen til 6600 GT er verdt pengene...

Tja.. her tar du nok for en gangs skyld feil... :)

Men dersom du kun skal kjøre 3DMark01 så er nok 9700Pro omtrent like bra eller litt bedre enn 6600GT..ja...

I nyere spille og nyere benchmarks så kan jeg av egen erfaring konkludere med at 6600GT er *mye*...*mye* bedre ennn 9700Pro..

Så derfor er svaret at..: Ja det er lurt å oppgradere fra 9700Pro.. :p

Når det gjelder 6600.."Non-Pro".. så er det ett mindre godt valg.. her ville jeg heller valgt 6200 og satset på en softmod.. dersom man er "kjip"...

Lenke til kommentar

Utifra hva som står i den tråden, så tyder jo alt på at kameraten din har gjort noe grundig feil... Det har alle som svarte påpekt, og det er i tillegg presentert benchmarks der som også viser det motsatte. Så skjønner ikke helt hvorfor du messer videre på det her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...