Gå til innhold

9700Pro Vs 6600

Thunder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har begge kort.. og kan derfor sammenlikne..

9700Pro yter like bra/bedre i eldre DX7/8-spill/benchmarks (3DMark01), men blir fullstendig parkert i alt annet av 6600GT..

Så din minstake om at det ikke er lurt å spare ett par hundrelapper er begrunnet..:)

Edit:

Opps... du vurderte 6600 (non-GT)..

:blush:

Vel..Carnifex har svart...og vet sikkert...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
seff er 6600 bedre

Vel som jeg sa over er jeg ikke sikker på dette. Jeg vet i allefall 6600 yter ekstremt mye dårligere enn 6600GT ofte ned mot halvparten av GT kortets ytelse. 9800 Pro er ikke veldig mye sterkere enn 9700 Pro og yter ikke veldig mye dårligere enn 6600GT. Min teori er da at 6600 kortet er hakket svakere enn 9700 pro i ganske mye og uansett ikke vil være noen oppgradering.

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra et R9700 (klokket til pro) til 6600. Forskjellen i nye spill som UT2004, Far Cry, Doom3 osv var stor. Doom3 spesielt. Jeg oppgraderte CPU samtidig, men det er ikke tvil om at grafikkortet står for mye av ytelsesøkningen. KJørte med FSAA i et par gamle Q3/UT-baserte spill, og det gikk også kjappere enn det gamle kortet (disse spillene er ihvertfall ikke CPU-begrenset).

6600 er forresten ypperlig til klokking. Mitt gikk fra 300/550 til 550/650.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Du får directx 9.0c support med 6600, det har du ikke med 9700pro.

i 3dmarks 2003 vil nok 6600 knuse 9700.... rett og slett bedre kort... det lar seg fort klokke tilnærmet til et gt kort..

Et standard 6600 kort ligger rundt 5000 i 03. Vil ikke kalle det knusing. Dessuten er det vel lite dx9c effekter i 03 ;)

Lenke til kommentar
6600 er forresten ypperlig til klokking. Mitt gikk fra 300/550 til 550/650.

Da er du jo over GT hastighet. Det kan jo forklare hvorfor du syns det var endel bedre ;)

GT kjører 500/1000, så det er et langt stykke dit. Men ytelsesforbedringen jeg merket var uansett før klokking, så klokkingen blir en bonus. 9700Pro til 6600 er ikke en enorm oppgradering hvis det er det man ser etter, men hvis 6600 kortet har en god pris, så er det ikke tvil om at man får bedre ytelse for en billig penge.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
GT kjører 500/1000, så det er et langt stykke dit. Men ytelsesforbedringen jeg merket var uansett før klokking, så klokkingen blir en bonus. 9700Pro til 6600 er ikke en enorm oppgradering hvis det er det man ser etter, men hvis 6600 kortet har en god pris, så er det ikke tvil om at man får bedre ytelse for en billig penge.

Core hastigheten er over GT og er det ikke DDR vi snakker om her? Men, men.. Dersom det er vanlig at kortene lar seg klokke så voldsomt kan det nok hende at en vil merke god forskjell fra 9700 Pro til 6600. Likevel vil jeg tro at uklokket vil det til tider være en nedgradering mens sm3 og annen nyere teknologi kan være en fordel. Alt i alt vil jeg påstå at det vil være smart å bruke litt ekstra på et GT kort.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Takker for alle bidrag :thumbup:

Jeg er nå overbevist om at jeg i hvertfall ikke skal spare 200 på et non-gt.

Er litt usikker på om det er noe vits i å oppdatere i det heletatt, kansje heller holde ut til jeg kjøper ett nytt nForce4 kort eller no.

Lenke til kommentar
Min teori er da at 6600 kortet er hakket svakere enn 9700 pro i ganske mye og uansett ikke vil være noen oppgradering.

ja, det vil nok jeg si også. 6600 er svakere enn 9800pro(har set test, kan prøve å leite fram) og siden 9700pro er rimlig likt 9800pro er nok også det en god del kraftigere

Lenke til kommentar
XFX 6600 (non-GT) har riktignok 1 GHz minnefrekvens, men det står at det er 64-bit GDDR3 minne. Man kan umulig få bedre ytelse av denne, klokket eller uklokket, enn med et 9700 (pro), med 256-bit minne. Eller hva...?

Nope, både 6600 og 6600GT er 128bit. Om denne ene produsenten bestemmer seg for å lage et 6600 med 1GHz og 64bit, så vil det gi tilnærmet samme teoretiske ytelse som et vanlig 6600 (550 / 128bit) uansett.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Min teori er da at 6600 kortet er hakket svakere enn 9700 pro i ganske mye og uansett ikke vil være noen oppgradering.

ja, det vil nok jeg si også. 6600 er svakere enn 9800pro(har set test, kan prøve å leite fram) og siden 9700pro er rimlig likt 9800pro er nok også det en god del kraftigere

Gir min støtte til disse kroppene, jeg også..... :)

Lenke til kommentar
Core hastigheten er over GT og er det ikke DDR vi snakker om her? Men, men.. Dersom det er vanlig at kortene lar seg klokke så voldsomt kan det nok hende at en vil merke god forskjell fra 9700 Pro til 6600. Likevel vil jeg tro at uklokket vil det til tider være en nedgradering mens sm3 og annen nyere teknologi kan være en fordel. Alt i alt vil jeg påstå at det vil være smart å bruke litt ekstra på et GT kort.

Nope, det er et godt stykke opp til GT. Se posten over. Mitt kort yter merkbart bedre en 9700Pro, spesielt i Doom3, og de ovenfor nevnte nye spillene. Jeg merker det selv i gamle spill. Jeg vil tørre å påstå at denne erfaringen er verdt mer enn den åpenbare gjettingen din uten å være klar over klokkehastighetene engang. Men, ja... Det kan være lurt å bruke de ekstra kronene til GT hvis man vil ha en betydelig økning. Som jeg sa, 6600 er et fint kjøp hvis man får det til en _god_ pris. Jeg fikk mitt for under 1000-lappen og er kjempefornøyd i forhold til hva jeg betalte.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

mad_arab: når det står 550MHz DDR, så betyr det 1,1 GHz "effektivt". Produsenter og forhandlere er ikke konsekvente på dette punktet, så man må vite hva som er standard, for vite hva som menes. XFX 6600 leveres med 1 GHZ 64-bit GDDR3-RAM, som i ditt eksempel altså er 500 MHz.

Hensikten med denne tråden var å avklare om 6600 non-GT er en oppgradering fra 9700 Pro. Svaret er NEI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...