bergetun Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei, lurer paa om det er noen som kan hjelpe meg aa faa satt opp routeren som modem, altsaa i bridged mode. Gjoere PPPoE oppkoblingen fra PC og ikke fra router. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei, lurer paa om det er noen som kan hjelpe meg aa faa satt opp routeren som modem, altsaa i bridged mode. Gjoere PPPoE oppkoblingen fra PC og ikke fra router. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...utenrouter.html Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Prover aa proever.. Takker for linken .. Jeg vil ha den som rent modem men det gaar ikke.. Sjekk feilmelding Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg kaster meg inn i denne tråden med et nytt spørsmål: Jeg har samme modemet, men med NGT som ISP. Som kjent bruker NGT PPPoA-protokoll, men jeg er usikker på hvordan denne protokollen fungerer. Krever den f.eks. innlogging?. Bak modemet har jeg en router (Linksys BEFSX41), og bak denne igjen står PCen og et adapter for P-telefoni i hver sin LAN port. Jeg ser, i modemets WEB-interface, at det er hurtigvalg for oppsett av 3 ulike modus: Standard Subnettverk Subnettverk med DHCP Dersom jeg velger "Sub-nettverk", vil da modemet fungere som en bridge ? Hvordan må jeg i så fall sette opp routeren? Jeg kan ikke se at routeren har PPPoA som et valg i menyen, men jeg finner PPPoE der. For ordens skyld ken jeg nevne at jeg ikke har fast IPadresse. Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Den som har Online må bruke ett programm som ligger på CD-en dere fikk med fra telenor. Ligger i mappen Alcatel/510i/setup Wizard. Programmet heter Setup ST.Exe. Der kan man sette modemet til Bridge. Man må da legge inn passordet i routeren. Er ikkre så god på dette her jeg, men jeg fikk en på telenor til å prate meg gjennom det med modemet. Routeren må en fikse selv. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Saken er jo jeg vil en annen router til å gjøre PPPoE "oppringingen" så da skal ikke passordet lagres i speedtouch modemet. Vil at det skal fungere som ett rent modem. Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Brukte dette programmet for og sette det opp som rent modem. Gikk så inn i routeren og satte den på pppoe og la inn passordet der. det funket for meg. Har 3 com router. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Brukte dette programmet for og sette det opp som rent modem. Gikk så inn i routeren og satte den på pppoe og la inn passordet der. det funket for meg.Har 3 com router. Har ikke den CD'en lenger Vet du om den ligger på nettet en plass ? Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det vet jeg dessverre ikke. Men jeg kan sende deg det programmet på mail hvis du vil. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Det vet jeg dessverre ikke. Men jeg kan sende deg det programmet på mail hvis du vil. Tusen takk, det hadde vært konge. bergetun#gmail.com Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Sender nå. Fikk ikke sendt hele mappa. Da jeg brukte legg ved i outlook express så ble det bare en snarvei, så jeg måtte sende alle filene "løse". Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Vet du om den ligger på nettet en plass ? http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe Nyeste firmware som også lar deg sette det som bridge i webkonfigen til modemet. Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Fikk ikke sendt. Fikk dette i retur. Fi (reason: 552 5.7.0 Illegal Attachment) ----- Transcript of session follows ----- ... while talking to gsmtp185.google.com.: >>> DATA <<< 552 5.7.0 Illegal Attachment 554 5.0.0 Service unavailable Var litt rask her nå. Ser att det har kommet en link. Da løste jo alt seg. Endret 8. februar 2005 av Forrest Gump Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Vet du om den ligger på nettet en plass ? http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe Nyeste firmware som også lar deg sette det som bridge i webkonfigen til modemet. Jeg har siste firmware sier den.. og visst jeg bruker den wizzarden som er på websiden så får jeg opp den feilmeldingen jeg posta litt lenger oppe (bildet) Det jeg skulle ha tak i var det konfig programmet som skal ligge på CDen.. @Forrest Gump Hadde du gidda zippe ned hele mappa og sende den på nytt ? Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er gjort. Håper jeg ikke får noen feilmelding denne gangen. Hehe Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 @ bergetun, har du spamfilter elns på ? Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Har noe som heter saftybar ja. Har du ikke mottatt noe enda? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 @ bergetun, har du spamfilter elns på ? Nei har ikke mottat noe enda .. Gir snart opp hele projectet. Fleste smtp servere og email clienter sperrer uansett for å sende exe filer direkte. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Fikk filen nå.. Takk Skal gi tilbakemelding på hvordan dette går Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ahm kremt. Tror kanskje det var en her som skrev bergtun i mailadressa her jeg gitt. Prøver igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå