Enceladus Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvordan lager man pdf filer? Kan man bruke Adobe Acrobat Reader? Takker for svar Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Du trenger Adobe Acrobat eller Photoshop. Acrobat Reader kan bare brukes til å se på PDF-filer. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Adobe Acrobat Standard koster $300 og du finner det her. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Du trenger Adobe Acrobat eller Photoshop. Acrobat Reader kan bare brukes til å se på PDF-filer. Ok, men hvordan lager jeg en pdf fil i photoshop da? Er det bare å skrive .pdf bak filnavnet? sitter ikke med photoshop for øyeblikket... Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) For å lagre som PDF i Photoshop velger du ganske enkelt "Save as" og deretter "Photoshop PDF" fra nedrekksmenyen "Format". Se illustrasjon. Endret 8. februar 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Ah, tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Legion Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 makan til overkill. de fleste løsningene er slik at man 'printer' til en pdf-fil, istenden for til printere. f.eks www.pdf995.com www.pdfFactory.com sourceforge.net/projects/pdfcreator/ google på 'pdf creator' for mer. Lenke til kommentar
slope Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Dersom du installerer noen av gratis versjonene så får du en virtuell printer. Det vil si at du velger fil=> print som vanlig. Men istedenfor din standard skriver finner du din gratis pdf creator blant printerne. Velg f.eks cutepdfprinter eller hva du nå har valgt. Virker fra de aller fleste programmer. Og virker igrunnen likt som adobe sine versjoner. Er forresten usikker på om du kan lage spesielle felter for innfylling i disse gratis versjonene, men nå har du ideene så da kan du jo bare sjekke rundt. Endret 3. april 2005 av slope Lenke til kommentar
JuB Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Finnes det freeware som kan editer en eksisterende .pdf fil? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Finnes det freeware som kan editer en eksisterende .pdf fil? GhostScript er OpenSource og den kan lese PDF (og evt. konvertere til Postscript). Verktøy som heter ps2pdf i GhostScript pakken (grr... jeg kan bomme her) kan skrive til PDF. Det samme kan de der printere som ble nevnt tidligere gjøre. Så ja, i teorien går det an å endre PDFen ved hjelp av freeware, og prosessen kan være ganske rask, men GhostScript er ikke veldig enkel å lære (det tok 4 timer fra jeg installerte den og til jeg fikk konvertert PDF til TIF med de parametere og oppløsning jeg ønsket). Det er mulig at det finnes enklere løsninger og at jeg overkompliserer her. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Dersom du installerer noen av gratis versjonene så får du en virtuell printer.Det vil si at du velger fil=> print som vanlig. Men istedenfor din standard skriver finner du din gratis pdf creator blant printerne. Velg f.eks cutepdfprinter eller hva du nå har valgt. Virker fra de aller fleste programmer. Og virker igrunnen likt som adobe sine versjoner. Er forresten usikker på om du kan lage spesielle felter for innfylling i disse gratis versjonene, men nå har du ideene så da kan du jo bare sjekke rundt. Bare lurer litt på hvordan dette fungerer. Blir en utskrift annerledes med en "Virtuell pdf-printer" enn hvis man bare skriver ut på vanlig måte? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Forskjellen er at det printes til fil og ikke til papir.. F.eks. hvis du printer et Word document med PDF printer, så får du en .pdf fil som resultat Endret 28. april 2005 av cyberpet Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Forskjellen er at det printes til fil og ikke til papir.. Å sånn ja! Takk skal du ha Lenke til kommentar
HowardKey Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Finnes det freeware som kan editer en eksisterende .pdf fil? Hovedpoenget med PDF-formatet (Portable Document Format) er jo nettopp at avsenderen skal kunne være sikker på at dokumentet ser likt ut hos alle mottakere, uavhengig av plattform. Derfor er det begrenset hvor mye man kan editere en eksisterende PDF-fil. I Adobe Acrobat kan avsender bestemme hvilke rettigheter mottakere har til å gjøre endringer. Jeg har ikke sett freewareløsninger som har tilsvarende funksjoner. Sinclair Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå