Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Overtatt en Rover 827Si - Verdt å fikse på?


nomore

Anbefalte innlegg

Har nettopp overtatt en Rover 827Si 1988 modell fra far min(kjøpt seg ny).

 

Bilen har en utrolig motor(for meg), V6, 124hk, 2.7l og er bygd på Honda

Legend kaoseri(styling anyone?).

 

Men bilen i seg selv ser litt ødelagd ut. Noe rust, ei bulka dør,

ingen av de elektriske vinduene fungerer og blåmann i interiøret.

 

Tilfeldigvis har han en helt lik bil stående, hvor selve understellet

er ødelagd på. Interiøret skal eg bytte slik at det ser helt og pent ut.

Skal bytte begge bakdørene da den ene har ødelagd lås og den andre er bulket.

 

Litt teknisk småplukk er det også, dvs, fartsmåler-nåla fungerer ikke, slangen til

ekspansjonstanken er lekk, panser-låsen er treg sentrallås-fjernkontrollen virker

bare av og til... :whistle:

 

Alt utenom fartsmåleren kan eg fikse selv.

 

Men synes dette er noe å fikse på? Den er EU-godkjent frem til februar neste år.

Eller skal eg bare la den fungere så lenge den går, og deretter vrake den? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har kunnskap og mulighet til å fikse det som er feil er det vel kun interessen din som eventuelt stopper deg :)

 

Men siden du spør på den måten du gjør har du kanskje bestemt deg for å bruke opp bilen, med mindre vi her inne prøver å overtale deg? Dersom jeg hadde hatt mulighet, kunskap og penger hadde jeg ikke kastet bort tiden med å spørre her ;)

Lenke til kommentar

sjelden, det er den :) og vilje har eg nok av... hvertfall etter prøveturene :whistle:

 

evne har kamerater... etter at de såg den har det blitt det nye style-prosjektet.

og dersom eg ikke ville ha bilen, stod de i kø :D

 

grunnen til at eg spør egentlig, er at eg har litt for lite peiling selv på motorer

og mekanisk angående biler. det enkleste og rent praktiske(pusse bort rust, fikse

elektrisk og style den litt) det klarer eg, men når motoren fusker litt eller du

hører på motoren at for eks ikke alle stemplene slår, da må eg melde pass.

men der har eg faktisk kamerater som kan sitt felt...

 

bilen er kul allerede, og eg har alltid hatt lyst på akkurat denne bilen. men

eg ble litt skuffet da eg såg at den var litt forfallen(overflatisk). men

hva kan eg forvenete når eg får den? :love:

Lenke til kommentar

Ut fra de forutsettningene som er ville jeg absolutt gått for å beholde den. Som du sier er det jeg en sjelden bil, og de er gode og kjøre også.

 

Jeg vet ikke hvordan det er med tilgjengelighet og pris på deler osv, men når du har en delebil hjelper jo det en del.

 

Selv har jeg ikke så mye erfaring med denne bilen, men jeg må nevne at et sted jeg jobbet, hadde jeg en fast kunde med en sånn, og.. ehh, han var veldig fast hvis du skjønner.

Motormekanisk er det vel som du sier Honda, og greit nok, etter hva jeg husker var det mest det elektriske (som så ofte på engelske biler, så ut som det i sin helhet var ettermontert...) og som det var en del tull med. Samt en del rustproblemer.

 

Men som sagt, alt i alt, vil jeg si go for it ;)

Lenke til kommentar
Men synes dette er noe å fikse på? Den er EU-godkjent frem til februar neste år.

Eller skal eg bare la den fungere så lenge den går, og deretter vrake den? :dontgetit:

Dette er jo en selvfølge, menmen:

 

Fordi om bilen er EU-godkjent enda, er det ikke lovlig å kjøre rundt med defekt speedometer og lekke slanger her og der. Du kan bli tatt i en kontroll.

 

 

Idiotisk å nevne selvfølgelig, men det kunne nesten virke som du hadde tenkt å bare kjøre med bilen som den er nå :p

Lenke til kommentar

Klart ikke :no:

 

Speedometeret skal sees på av verksted på mandag(orker ikke

å gjøre noe med det selv enda) og ekspansjonstanken skal byttes

over helga :thumbup:

 

I tillegg til å være eu-godkjent må jo alle biler være i forsvarlig stand

fortsatt... eu-godkjenning er ingen garanti for at bilen er godkjent

og forsvarlig de to neste årene :p

Lenke til kommentar

Det er godt å høre at det finnes folk der ute som er villig til å ta vare på ett mesterverk av en bil.

Jeg har hatt 2 slike, den ene var akkurat lik den du har, men med skinn seter ( det må du få tak i, hører med på en slik bil) Har også hatt noen med 2 liters motor, men det var ikke noe å ha på. Hadde den siste tiden en 827 coupe som har den samme motor som din.

http://amotor.no/gallery/Eneste-Rover-827-cupe-i-landet

Jeg synst dette er utrolig mye og gøy bil for pengene, men jeg var litt lei av all rusten på de gamle, det var da jeg kjøpte coupen.

De gamle pleier å ruste i kanalene, innsiden av dørene(falsene) og bakre hjulbuer.

Er det mye rust på din?

Motorene er veldig bra om de får regelmessig oljeskift, om ikke kan de tikke på ventilene. ( justerbare eksosventiler)

Elektronikken er jo også ett svakt område, og den er det mye av.

Bilene ble i sterling utgave levert med, el seter foran og bak, el vindu og luke, kjørekomputer, elektronisk klimaanlegg, cruise kontroll og ikke minst skinn.

Fartsmåler nåla har en tendens til å henge seg fast, det gjorde min. Litt olje på gjorde susen.

Sentrallås fjernkontrollen, det kan være at icen har dårlige loddinger, min hadde det.

Du må ha lykke til med prosjektet.

 

Her er noen gode linker du kan ha bruk for.

styling og trimming: http://www.moto-build.com/

historie om bilen: http://www.austin-rover.co.uk/

diskusjonsforum: http://autos.groups.yahoo.com/group/rover800/

Billige delebiler: www.ebay.co.uk

deler i Norge: tlf: Bøler 67070950

 

Ps Du har ikke en Vitesse utgave. På de gamle modellene er det en 5 dørs utgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...