834HF42F242 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Har du kommet over en bootleg eller annen sjelden vinyl/cd, spør her om noen vet hva den kan være verdt. Jeg lurer på hva følgende utgivelse er verdt: Pink Floyd - Atom heart mother goes on the road - 2CD (reproduksjon av vinyl fra 1970) Ga 220 kroner for den på qxl. Har lest et sted at den er trykket i 1500 eksemplarer... Endret 8. februar 2005 av anth Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er ihvertfall en god plate rent musikalsk sett ;P Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) cd'en er vel ikkje noe offisiell plate, men antall er rundt 1500; Same as the original vinyl version though modified for CD reproduction, it looks like the manufacturer had access to the original vinyl art. Front: White cover with AHM cow, looking back while standing on a hand drawn road. Hand drawn city visible is the distance, and a stand of trees is to the left. "Atom Heart Mother" in original type at top, with hand lettered "goes on the road" cutting across it. Hand lettered "Pink Floyd appearing at Paris Theatre, London 70-71" in lower right corner (noticeably neater lettering than original vinyl). Back: White backdrop with hand lettered track listings, the times listed are incorrect. Lettering from vinyl has been totally redone for the CD, though much neater this time. Band personel are listed, and it is claimed to be a limited edition of 1500 numbered copies. Hand drawn building sillouhettes across the bottom. Inside: White booklet opens up to show four color shots of the stage from what looks like the DSOTM tour, back of booklet has a b&w photo from around 70-71, and the back of the tray lines has what looks like film strips containing various head shots of the individual band members, also on a white background. The CDs themselves are printed with a take off of the Harvest record label, Yellow and green with the lettering all hand done in the same style as the cover. Claims to be "Produced by Pink Floyd Fans". Really nice looking. Vinylen: Multicolored vinyl. No 281/1000 copies. Deluxe fold out cover, with booklet. -PIET Both cover and vinyl are are of delux edition. Some says this one orginates from Norway, I really don't know if this is true. Recomended. -TOR First 300 on pink Vinyl included a 12 page booklet. Some Collectors say this is one of the best Pink Floyd *bootlegs* US copy with deluxe black & white cover. -DAN Verdien er hva folk betale (ofte mer en reell verdi, her kan eg vise til sinnsyke bud på noen av min Motorpsycho-utgivelser) Endret 8. februar 2005 av kvikks Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Verdien er hva folk betale (ofte mer en reell verdi, her kan eg vise til sinnsykebud på noen av min Motorpsycho-utgivelser) Jepp. Jeg følger med på qxl's vinylavdeling hver dag, og utgivelser av bla Motorpsycho, Raga rockers, Kjøtt, Iron Maiden og Metallica går for helt vannvittige priser, mens originale førsteurgivelser fra 70 tallet i mint tilstand kan gå for 20 kr. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Hva kan jeg få for denne? Originalalbum Atom Heart Mother i gull sporet direkte fra mastertape. Nypris 300 kroner på midten av nittitallet. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Nytt takseringsspørsmål: The Smashing Pumpkins * Untitled Promo 2001 Virgin hutcdp148 Sporliste: 1: Untitled 2: Try (Alternate Version) 3: Age of Innocence (Early Version) Cover i sort papp hvor det kun står "the smashing * untitled 3:52" som sporinformasjon Endret 8. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Nytt takseringsspørsmål: The Smashing Pumpkins * Untitled Promo 2001 Virgin hutcdp148 Sporliste: 1: Untitled 2: Try (Alternate Version) 3: Age of Innocence (Early Version) Cover i sort papp hvor det kun står "the smashing * untitled 3:52" som sporinformasjon Mange av disse promo'ene er ikke veldig mye verdt, brukes ofte som "trekk- plaster" ved realeaser, det er som regel veldig stort opplag på stor artister. Om dette gjelder her er en helt annen sak, veldig vanskelig å finne noe konkret informasjon. Du får kjøpt en katalog på Narvesen som tar for seg sjeldene plater, ganske omfattende sak, mulig du kan sjekke der. Har også noen saker eg kunn tenkt å ca verdi på (håper det går greit, anth) Motorpsycho -> This IS... (vhs) - Har fått bud på 1500, men sett den gå for over 3000... Men lite veiledene siden det er mange gale Motorpsycho-fans. Motorpsycho -> Tussler 2x10" Pink Floyd -> Relics (vinyl) - Hvitt cover med rosa skrift, gitt ut på Music for Pleasure LTD, EMI. -> MFP50397 Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) I hvilken stand er Relics-skiva di? [edit]Ser en del selger den for rundt 50-lappen[/edit] Nytt takseringsspørsmål: Masters of Rock - Pink Floyd - Blå kassette original førsteutgivelse Endret 8. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Motorpsycho Tussler 2lp selges ny for under 200 lappen mener jeg. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Motorpsycho Tussler 2lp selges ny for under 200 lappen mener jeg. Ikke første opplaget Denne er dog ikkje så ekslusiv etter at første Tussler skive ble trykt opp på nytt.. Denne får du ikke kjøpt ny, kjøpte min for 500 for 3 år siden, noe somda var et kupp.. Men det er nok kun hordcore samlere som vil betale veldig mye for den nå. Men kan jo nevne at det er forskjell på antall låter også mellom utgivelsene Relics: Ok, regnet med den ikke var verdt noe.. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Verdier på en del Pink Floyd effekter og vinyler: http://www.users.qwest.net/~morsborn/pinkfloyd.html Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Er det noen som kan hjelpe meg med litt info om denne plata? Jeg kjøpte den i England for 15 år siden. Den er uten label, men det står "ramble two" bakpå. Tittelen på skiva er "Led Zeppelin 1973 interview - A conversation with Jimmy Page and Robert Plant" På baksiden står det "Sleeve Nootes by Barry Chapman. Made in England" Jeg er ikke ute etter hva den er verdt, men jeg lurer veldig på hvor den stammer fra, og i hvilket opplag. Har søkt litt, men ikke funnet noe. Flere bilder : Bakside Cover Endret 26. mars 2005 av TAAB Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Har kun en kuriositet i samlinga. Tror egentlig ikke den er så mye verdt. Slipknot - Mate, Feed, Kill, Repeat (uåpnet) Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Har i grunn bare denne: Mandatory 2 Metallica. Tror ikke den er verdt mer en rundt 500kr. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Har i grunn bare denne: Mandatory 2 Metallica. Tror ikke den er verdt mer en rundt 500kr. Stemmer nok det, har sett Mandatory 2 gå for rundt 500 flere steder. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Er det noen som kan hjelpe meg med litt info om denne plata? Jeg kjøpte den i England for 15 år siden. Den er uten label, men det står "ramble two" bakpå.Tittelen på skiva er "Led Zeppelin 1973 interview - A conversation with Jimmy Page and Robert Plant" På baksiden står det "Sleeve Nootes by Barry Chapman. Made in England" Jeg er ikke ute etter hva den er verdt, men jeg lurer veldig på hvor den stammer fra, og i hvilket opplag. Har søkt litt, men ikke funnet noe. Det er en australsk radioreporter som heter Barry Chapman. "And what always strikes me that’s interesting, is we’re sitting there at five o’clock in the morning doing this interview with Jimmy Page, the legend, and it’s a fantastic interview and he’s really lucid talking to us. The last question was, “You’re the band, the big rock and roll band in the world right now. Who do you think is going to be next?” And Page says, “I’ve got some tapes!” So the first tape he pulls out is The Clash. This is 1977. He says, “This band will be one of the great bands of rock and roll.” The second band was AC/DC. And now in the Hall of Fame they’re being inducted together – The Clash and AC/DC. It really struck me." http://www.debbiekruger.com/broadcaster/2sm/chapmanchat.html Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Hey-hey.....takker så mye tigerdip Da var det bare å finne ut av opplaget *edit* Årstallene stemmer vel ikke helt Endret 27. mars 2005 av TAAB Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 *edit* Årstallene stemmer vel ikke helt Årstallene er ikke de samme nei. Du sier at sleevenotes er av B.C. men jeg vet ikke hva som står der (bekreftes det der at det var han som intervjuet dem ?). Picture disc var en åttitalls greie så jeg antar utgivelsesår var i perioden 86-89. Barry Chapman er dessverre et ganske vanlig navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå