int20h Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Dobbelkjerne P4/EE før sommeren Intel har allerede startet produksjonen av Pentium 4 med doble kjerner. Den første prosessoren skal være ferdig testet og klar for lansering i løpet av 2. kvartal. Les artikkelen her Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 SPørsmålet er jo om man må ha spesialprogramvare for å utnytte disse 2 prosessorene. Eller om man kan kjøre out-of-the-box med denne og hvilken ytelse den gir. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 SPørsmålet er jo om man må ha spesialprogramvare for å utnytte disse 2 prosessorene. Eller om man kan kjøre out-of-the-box med denne og hvilken ytelse den gir. Man kan jo kjøre "out-of-the-box" ja. Men ytelsesgevinsten vil jo variere. Personlig kommer jeg neppe til å kjøpe intel i denne omgang, men det er bra de skviser amd litt. Får vi kasnkje litt billigere CPUs litt fortere fra den kanten. AtW Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Får håpe det blir dobbeltprosessering med 2x64bit prosessorer... Ikke 2x32bit prosessorer. Men, blir nok ikke intel på denne gutten denne gangen heller... Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Får se hvordan prisene ligger an til sommeren. Dobbeltkjerne vil jo være midt i blinken for meg som leker litt med 3DS Max. Tror jeg "rekker" å oppgradere en gang til før 64bit er noe behov. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 vell ser ut som både amd og intel ligger litt på etterskudd i forhold til den cell saken. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kommer ikke til å kjøpe Intel eller AMD dobbelkjerne med det første. Dette er et såpass nytt konsept at jeg må se om det fungerer bra med tanke på ytelse, varme, klokkehastighet og pris. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 vell ser ut som både amd og intel ligger litt på etterskudd i forhold til den cell saken. Vi får se på det da, både ps1 og ps2 skørt vel av at de kom til å få bedre ytelse enn pc. AtW Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) P4 EE 3.46 koster ca 10K nå. Dobbelt kjerne versonen koster da...20K? 15K? Hvem gidder bruke penger på den da! Men rask blir den uten tvil! Dessuten vil Athlon64 fortsatt yte best i spill. Endret 8. februar 2005 av Betroz Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Jeg savner HT allerede etter bare et par uker på AMD64, så det blir dualcore så snart det er ute. Det er ingen krise, men jo fortere den er ute, jo bedre. Endret 8. februar 2005 av mad_arab Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hva savner du med HT? Gi noen eksempler hvis du har mulighet. Driver selv en del med video redigering, og lukter litt på to prosessorer, eller dobelt kjerne prosessor for om mulig få langt bedre ytelse i rendring prosessen. Men vet ikke hvor mye det er å hente på det i forhold til en AMD 64 prosessor. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg savner det i vanlig desktop bruk, dvs ved multitasking. Så fort et program bruker endel cpu (40%++) stabilt, så er pc'en mer responsiv med HT. Men kan kjøre mange programmer uten å merke forskjell så lenge cpu-bruken er jevnt lav. Dette vil heldigvis snart være et problem som tilhører fortiden når dual core kommer for fullt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 P4 EE 3.46 koster ca 10K nå. Dobbelt kjerne versonen koster da...20K? 15K? Hvem gidder bruke penger på den da! Men rask blir den uten tvil! Dessuten vil Athlon64 fortsatt yte best i spill. Prisen på de kommende dobbelkjernene ser ut til å være ganske overkommelig, og starter på 241 amerikanske dollar for 2,8 GHz-versjonen. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13273 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 P4 EE 3.46 koster ca 10K nå. Dobbelt kjerne versonen koster da...20K? 15K? Hvem gidder bruke penger på den da! Men rask blir den uten tvil! Dessuten vil Athlon64 fortsatt yte best i spill. De har vel ikke tenkt å gi ut dual-core-versjoner der hver enkelt core er like rask som dagens toppmodeller. AtW Lenke til kommentar
tbend Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Ikke sikkert at Amd blir raskere i spill når Dualcore og EM64T kommer. Da blir de ganske likt kan jeg tenke meg! Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20050207174303.html Intel is expected to disable the Hyper-Threading technology on its mainstream dual-core desktop chips, leaving the capability to process up to four threads simultaneously for its Pentium 4 Extreme Edition chips that will feature two cores. All desktop dual-core chips will sport EM64T, Virtualization, XD bit as well as Enhanced Intel SpeedStep technologies. Asså, alle Dual-Core med 64bit og Vanderpool osv? Stilig. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Er det bare meg som sitter og venter på at nok en AMD/Intel diskusjon skal bryte ut i den sedvane usakligheten? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Er det bare meg som sitter og venter på at nok en AMD/Intel diskusjon skal bryte ut i den sedvane usakligheten? Nei,du er vel muligens en av dem som håper på det, siden du lufter saken Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Problemet spør du meg med dual-core er at applikasjonene må støtte SMP for at den andre kjærnen skal kunne brukes... Er ikke så mange programmer som benytter seg av det idag, og enda færre spill. Det blir akkuratt som med HT. Applikasjonen må skrives for å støtte det... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Applikasjonen må ikke skrives for å støtte HT sin generelle fordel, nemlig mer responsiv multitasking. Men for at en enkelt applikasjon som kjøres alene skal få en ytelsesfordel, så må den riktignok være kompilert til å støtte HT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå