Goebbels Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Heisann.. Har et ørlite men ganske irriterende problem med min fedroa c3 maskin, og lyden på denne. Lyden fungerer forsåvidt helt perfekt, bortsett fra ett porblem. lyden fra flere andre programmer en det gjeldende legger seg i kø.. la meg illustrere: hører stort sett på mp3 via xmms når jeg sitter foran pc'n, er også samtidig for eksempel logget på med messenger, men så lenge xmms sender lyd til høytalerne mine, så blir alle meldingslyder fra amsn (og andre programmer) lagt i kø.. så i verste fall så tyter det på med "ny_meldingslyd" fra amsn gjerne 5-10-15 stk på rad, med en gang det er skifte av spor i xmms eller den slutter å sende lyd ut.. (såfremt trafikken på amsn tilsier så mange lyder selvfølgelig) dette gjelder da ikke spsesielt xmms men også om jeg har sittet å spilt, så dukker det samme irriterende problemet opp.. noen som vet om en instilling eller noe sånt jeg kan ha kommet borti, slik at lyder blir lagt i kø, og ikke spilt av samtidig? Mvh G Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Et meget vanlig problem. Løsningen er å konfigurere ALSA-lyd i kjernen opp mot ditt lydkort, hvilket vil gi deg et atskillig mer avansert lydsystem. http://www.alsa-project.org/ Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Mange, mange takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå