Garreth Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Holder på med en side som har to bokser, øverst ligger en hvit boks med et bilde i (header/logo) og under ligger content boksen som har en solid farge. Jeg har prøvd å bruke faux columns metoden for å få denne content boksen til å strekke seg helt ned, men problemet nå er at den strekker seg over hele siden, også under den hvite logo boksen. Hvordan kan jeg få bildet mitt til å begynne å strekke seg fra ca midten og nedover? body { margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; background: #fff url(gfx/faux-bg.jpg) repeat-y; } This elementary CSS rule is added to the body element: background: #ccc url(../images/bg_birch_800.gif) repeat-y 50% 0; Essentially, we’re making the entire page’s background color grey and tiling it vertically only (repeat-y). The 50% 0 bit refers to the positioning of the background image — in this case, 50% from the left side of the browser window (resulting in a centered image) and 0 pixels from the top. har prøv dette også, men det skjer ikke noe med bildet om jeg har 50% og feks 10px Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Når du spør om slikt, er i alle fall jeg nesten avhengig av å se siden din. Har du en link? Du kan jo også se hvordan Simon har gjort det på acopy.org. Det er ikke verre enn å lage avslutningen som et bilde som henger sammen med header, om jeg forsto deg rett. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Skjønner ikke helt metoden som er brukt der. Her er en link til den foreløpige skissen. Koden er ikke den mest ryddige i verden, men det er en skisse. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Så det blåe skal ikke være med øverst der? Lag headerbildet litt større i bredden og høyden slik at det dekker det blå. Verre er det ikke. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) ok, ikke verre nei. Takk for hjelpen! Edit: Ja det gikk helt fint. Supert! Endret 8. februar 2005 av Garreth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå