Gå til innhold

Kjøre opp Hz'en på USB for å fullt utnytte musen

Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned USB Mouserate Switcher og satt opp USB Hz'en min fra 125 Hz til 1000 Hz, for å fullt utnytte kapasiteten til min Razer Diamondback mus.

Installasjon:

Dette gikk smertefritt, du skriver inn "n" helt til du får valget om den Hz speeden du ønsker - og da trykker du "y" og restarter.

Effekt:

Jeg merket gradvis forskjell, det første jeg merket var at bevegelsene var en del "mykere" eller "glattere". Til og begynne med, føles det som om musepekeren beveger seg saktere, men jeg oppdaget at den gikk like fort, men var lettere og kontrollere! :thumbup:

Etter en stund med intensiv FPS gaming, var jeg sikker i min sak: Dette hadde hjulpet! Hvor mye av dette som er psykisk kan jeg ikke si, men jeg er overbevist om at det har merkbar effekt - iallefall for min mus: Razer Diamondback. Hvorvidt dette vil ha effekt på andre mus, skal jeg ha usagt, da jeg ikke har andre tilgjengelige (for øyeblikket) til sammenligning.

Mulige problemer:

Det sies at det er mulig, at det å stille opp Hz'en på USB porten, vil affektere andre tilkoblede USB enheter, slik at disse ikke vil fungere skikkelig. Dette kan sikkert variere fra HK til HK, men jeg kan bare snakke for meg selv:

Jeg har et Abit KD-7 HK og mine andre USB enheter fungerer som før (jeg har printer og bluetooth tikoblet USB).

Du kan også lese om det å stille opp USB speeden i Tom's Hardware sin test av Razer Diamondback.

Og jeg registrerer at han også konkluderer med sitat:

If you push your USB port to 500 Hz, the Diamondback becomes easier to control at high speeds and is more flexible.

Nå har jo jeg gått steget lengre enn han, og pushet speeden opp til 1000 Hz :D

Det hadde vært morsomt og fått feedback fra andre som har prøvd denne "tweaken" på Razeren sin, og andre mus til sammenligning!

PS: Vær OBS på at slik "overklokking" av USB ikke er 100% risikofritt, det kan variere fra oppsett til oppsett ettersom jeg forstår.

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De selger Razer Diamondback til 499,- på OBS (iallefall i Stavanger) nå, og det er utrolig billig! Så løp å kjøp! Snakket med noen på StartIt og de mente dette var feilprisning fra OBS sin side, så det er ikker sikkert det varer lenge.

Leste tidligere en plass her på forumet om samme tilbud, da skrev en at de selger Razer eXactmat for 329,- i tillegg, dette stemmer ikke. Jeg har vært ute å snakket med de på OBS og de har ikke tatt inn denne matten. Men rett ved siden av Razer musene var det Icemats tilsalgs for 329,- så det er nok disse han har ment.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når jeg installerte denne patchen så sluttet joysticken min å funke. Musen, en Evoluent VerticalMouse 2 funket fint med patchen, uten å merke den helt store forandringen. Min Logitech Wingman Attack 2 derimot virket ikke i det hele tatt, den kobler til fint og status er OK, men ingenting skjer når jeg trykker på noen av knappene eller beveger på den.

Alt ble normalt når jeg fjernet patchen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...