Joffer Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 I min søk etter info før jeg går til innkjøp så trenger jeg litt info fra dere som allerede har skaffet dere nf4-sli hovedkort og som har overklokket litt/erfaring med det fra disse hovedkortene. Planen er å handle en 3200+ sammen med Geil Ultra X minne. Hvilket hk har gode overklokkingsegenskaper (endring av spenning osv)? Tror jeg kommer til å handle alt fra PS Data, så da er Asus A8N-SLI Deluxe og MSI K8N SLI Platinum eller Diamond de foreløpige alternativene. Leste litt på "den store msi k8n diamond" tråden og der så det ut til at flere har bytta fra a8n til k8n.. har ikke lest veldig i "den store a8n tråden" siden den er på mangfoldige sider... Noen som har lest de begge som har en kort oppsummering? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 DFI LanParty nForce4 ligger an til å bli klokkekongen på haugen. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Hva ville dere ha valgt dersom dere hadde valget mellom Asus A8N-SLI Deluxe og MSI K8N SLI Diamond? MSI er en del dyrere (600 ca) og har dette ekstra(+) eller i mangler(-): + Ekstra Silicon SATA-2 RAID kontroller (Asus har "bare" SATA-1 som ekstra) + Sound Blaster Live2 chip + Mulighet for 802.11g/bluetooth dual kort. - Ingen PCIe 1x porter Er det 2 eller 4 SATA kontrakter på MSI sin Silicon RAID kontroller? While most motherboard manufacturers have selected SATA1 controller to accompany the nForce4 SATA2 RAID, MSI K8N Diamond has chosen SiliconImage SATA2 RAID controller for its best storage capability. The SATA2 interface supports data transfer rates up to 3GB/sec which is twice the speed of SATA1. The NVRAID 2.0 utility for nForce4 SATA2 RAID can also obtain unbeatable storage performance with SATA2 hard drives in the blink of an eye. Its scalability can configure the disk array across SATA and IDE hard drives to single RAID as well.Fant ut av det.. Det var 2 SATA-II kontakter ekstre, totalt 6. NV Gb LAN, er det koblet på PCIe bussen? Det står at den andre Gb LAN på MSI har 2,5Gb/s båndbredde: K8N Diamond provides dual gigabit Ethernet onboard for great connectivity. One of them is PCI Express LAN which supports tremendous 2.5Gb/s bandwidth, and the other one is Nvidia Active Armor technology, a hardware network firewall engine to protect intrusion from the internet. Compared to other software protection, the Active Armor reduces the CPU utilization by handling most of the steps in the inspection of network packets. Er det mulig å skaffe WLAN+BT opsjonen til MSI K8N Diamond kortet i Norge? Endret 10. februar 2005 av Joffer Lenke til kommentar
Jolt Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hva ville dere ha valgt dersom dere hadde valget mellom Asus A8N-SLI Deluxe og MSI K8N SLI Diamond? Jeg ville valgt Asus bare på grunn av at jeg har hatt veldig dårlig erfaring med MSI og klokking. Jeg har prøvd og klokke 3 MSI kort i mitt liv. Fikk bare det ene til å funke noe særlig stabilt etter 200MHz. Måtte ta flere bios falshes til å få det til å funke. Men hvis du vil ha overklokkings hovedkort så er det som endrebjorsvik89 linka til det beste. Skal selv få meg det en eller annen gang når SLI blir vært det(kommer sikkert noe annet i løpet av den tida, men men) Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Min nye AMD64 PC er bestillt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå