Gå til innhold

Sapphire Radeon X850XT, trenger ekstra strøm?

iblis

Anbefalte innlegg

Trenger et Sapphire Radeon X850XT ekstra strøm via en 6-pins strøm adapter? Jeg sitter å titter på Sapphire Radeon X850XT og Sapphire Radeon X800XT. På X800XT kortet står det at man må bruke en ekstra 6-pins strøm adapter, det står ikke på X850XT kortet. Jeg fant også et bilde av X850XT kortet på Sapphire sin sider, og der ser det ut som kortet trenger en 6-pins strøm kontakt.

Er det noen som vet om dette kortet trenger en 6-pins strømkontakt eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde opprinnelig bestilt et X800XT kort, men ble oppringt og spurt om jeg ikke heller ville ha et X850XT kort, siden det kom til å ta sånn tid med 6-pins strøm adapteren. Han jeg snakket med sa det tok sånn tid å få tak i adapteren, at det kunne være lurt å velge et annet kort. Han påstod at jeg ikke trengte en adapter på X850XT kortet, men jeg ble usikker når jeg så det bildet.

Noen som har en ekstra liggende som de er villig til å selge? Jeg fant 6-pins strøm adapteren hos MPX og hos Mamoz men de har begge ubekreftede datoer på disse.

Lenke til kommentar

Om han påstår det går du jo bare for det kortet, mitt kort startet som sagt helt fint uten den strømadapteren koblet på, men jeg testet det aldri til noe krevende operasjoner. Om det ikke fungerer sender du hele driten tilbake spør du meg :) Hvilken butikk er det snakk om forresten ?

Endret av haingodegamle
Lenke til kommentar
Hva menes med 6pins strømadapter?

En kompis av meg kjøpte ett X800 kort, og alt vi trengte å gjøre der var å koble til strøm fra powersupplyen... funker som bare rakkern det.

6-pins-kontaken er noe av det samme som du og kompisen din koblet til, men bare en litt annen kontakt enn det man er vant til fra AGP-kort.

Og ja, jeg tror nok toppkortet til Ati trenger ekstra strøm ;)

Det er ikke akkurat veldig strømgjerrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...