Gå til innhold

Hjelp med Opera/Hotmail oppsett!

P-in-P

Anbefalte innlegg

Hei!

Har enormt dårlig peiling på alt som har med nettverk o.l å gjøre så det hadde vært fint om noen her kunne gått gjennom step-by-step hvordan jeg setter opp slik at jeg kan lese e-post fra hotmail i Opera!

Her er det jeg skal fylle ut i kronologisk rekkefølge:

ScreenShot_006.jpg

ScreenShot_007.jpg

ScreenShot_008.jpg

ScreenShot_009.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å bruke Hotmail i Opera/Thunderbird o.l. må man bruke et 3-parts program. Det mest kjente heter Hotmail Popper. Siste versjonen er software, men det er ikke noe problem å få tak i en tidligere versjon som er freeware.

Dette fungerer nesten kun på de kontoene hvor man betaler MS for å kunne laste ned til egen maskin;

Etter min erfaring, vil også "gamle" hotmail-kontoer fremdeles kunne laste ned e-mail uten at man betaler. Det gjør ihvertfall jeg og en annen her på forumet (se innlegg over) Så løsningen her må være å laste ned Hotmail Popper, følge de enkle instruksjonene og bruke Opera-mail istedetfor. Lykke til

Lenke til kommentar
hotmail fungerer fint fra outlook, ihvertfall hos meg. er et eget oppsett for hotmail der, så man "slipper" å skrive inn pop3 og smtp.

Joda, men det var da ikke det som var spørmålet her. Fungerer fint hos meg også. Men det er IKKE pop3/smtp støtte fra hotmail.

Endret av butare
Lenke til kommentar
hotmail fungerer fint fra outlook, ihvertfall hos meg. er et eget oppsett for hotmail der, så man "slipper" å skrive inn pop3 og smtp.

Det er fordi Outlook og Outlook Express ikke bruker POP3 til Hotmail. De bruker en standard Microsoft har utviklet som heter Httpmail. Det ligger en del dokumentasjon på denne bl.a. på Sourceforge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...