Gå til innhold

Kan man stole på Komplett sine demobrukte hdd`r?


Anbefalte innlegg

Det som komplett selger av demobrukt er vel meste parten nye disker.

Det er disker som er erstattet av leverandør og bare kommer i antistatisk pose.

 

Selfølgelig kan en disk eller 2 være brukt, men dem fleste tror jeg er erstatning fra leverandør.

Dette er som om vi skulle ha sagt det selv, med andre ord 100% korrekt :thumbup:

Nytt erstatningsprodukt fra levererandør - Hvorfor selges da dette som demo ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte et demo hovedkort fra komplett for å kunne skru sammen diverse komponenter jeg hadde liggende til en fullt brukbar pc.

Kortet kom i original eske og med alt tilbehør selv om det i nettbutikken sto at det ikke fulgte med. Kun posen med hk i som hadde vært åpnet, alle de andre var forseglet.

HK fungerer 100%, og skulle det begynne å fuske så har jeg like god garanti som om jeg skulle kjøpt et nytt.

Har ingen problem med å kjøpe demovarer igjenn.

Lenke til kommentar
Fordi det ikke kommer i original eske.

 

Eller for å si det sånn: De kommer bare i anti-statisk pose.

Hvilke harddisker kommer i noe annet en antistatiske poster? Når jeg kjøper nye, interne HDD'er kommer alt i antistatiske poser, og det er jeg kjempefornøyd med. Skulle gjerne sett all all hardware kom i bare antistatiske poser. Etter å ha satt sammen en datamaskin er det jo en enorm haug med papp til overs. Og de fleste av de manualene/driverne/kablene bruker du jo aldri allikevel. Driverne er utdaterte, produktene selvforklarende og kablene har du fra før.

 

Ble vel litt OT, men jeg måtte få ut synspunktene mine.

Lenke til kommentar

Jaja, pakken med nytt hovedkort og en demobrukt harddisk kom til meg i 20.00-tiden på torsdag.

 

Fikk litt problemer under installsjon av windows på den ene 120 giggern, så jeg la alt av warez jeg hadde på den ene partisjonen og over til den "nye" disken og partisjonerte på nytt.

 

Det endte med at 70-80 gig med warez forsvant. Den ville ikke kopiere tilbake stasjet til 120 giggern igjen etter jeg hadde fått windows opp å gå.

 

"cyclic redudant error" elns kom det opp. Prøvde igjen.."cannot copy from source file or disc"

 

Ok, da kjører jeg windows sin integrerte diskfeilrettingsprogram tenke jeg..den kom til "phase 4" før den kom med meldingen at det ikke lar seg gjøre å fortstette feilrettingen. Etter jeg trykket på "ok" forsvant disken sporløst fra "my computer"

 

Javell..da er det vel siste utvei å boote opp med "the ultimate boot cd"..der farn seagate sin programvare at der var en fatal feil med disken..

 

 

jaja..da får jeg vel smøre meg med tålmodighet mens jeg sender den til kompett igjen :ermm:

 

 

Takk gud for at jeg fikk problemer med installsjonen av windows slik at jeg måtte kopirere warez i stedet for musikk.. :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men da kan Komplett.no mannen som svarer på forumet svare meg da? jeg måtte vente i over 1 måned før jeg fikk tilbake hovedkortet mitt fra returavdelingen. S-Ata menyen i bios forsvant etter 10 timers drift. jeg har jo fått ett nytt hovedkort nå, men det var jo ødelagt det OGSÅ. sendte dette også inn igjen nå her på onsdag. Jeg har også spurt etter Epox hk, men det jeg lurer på, er om du ikke kan prøve og fixe litt ekstra bundle til meg, siden jeg ikke klager, og er en snill og hyggelig kunde.. :thumbup::D

 

 

Edit: Glemte å si at de 2 første Abit kortene var demovarer.. :blush:

MVH: Joakim Gulbrandsen :thumbup:

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
Et lite spørsmål angående antistatisk-poster og harddisker. Kjøpte en Samsung harddisk fra Komplett, den kom ikke i pose, men i en plasteske. Er denne antistatisk? Bare lurer...

Siden produsenten mener en slikt er godt nok, så er den vel det. :)

 

Har et par slike disker i heimen og fikk alle levert i en slik plastikkeske/form.

Lenke til kommentar
Bare tenker på alle gangene jeg har sendt inn et produkt til service/rep. (med feil!!) hvor produktet kommer i retur med testet OK.

Bare tenker på alle gangene jeg har tatt i mot produkter med "feil" på, der det viser seg at kunden har glemt en av følgende: satt i riktig kabel, skru på på riktig måte, lese bruksanvisning, sjekket andre komponenter ("Hmm, skjermen blir svart og maskinen skrur seg av når jeg spiller, det må være noe galt med skjermen.").

 

Harddisker er et veldig godt eksempel, da en full sektor-sjekk tar en god del timer. Hvis "feilen" skyldes brukerfeil i form av inkompatible komponenter, programmer, eller lignende, bruker man mange timer på noe som egentlig er helt i orden. Og da blir de produktene det virkelig er noe feil på liggende og vente i x antall timer ekstra før kunden får testet disse defekt og får nytt produkt på garantien.

 

 

Men du er kanskje mer sikker i din sak, og da er det forståelig nok utrolig kjedelig for deg om de du kjøpte produktet hos ikke har testet grundig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...