albester Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) har nå gått fra å lure på en 12 ibook, til en 14 ibook, så til en 12 powerbook, og er nå på en 15 powerbook.. og ser pengene forsvinne her omjeg kjøper... hehe.. men det jeg lurer på,som jeg ikke finner noe svar på, hva er forskjellen på 15 powerbook combo og superdrive? jeg ser superdrive har dvd brenner, men har vanskelig for å tro at en dvd brenner kan forsvare en prisøkning på 2500 kr.. eller er det rett og slett så dyrt? edit: ser at dersom man velger superdrive versjonen, og så trekker fra superdrive og velger combo istedet, så får man 1260 kr avslag... mens det er 2500 i forskjell mellom ellers... var da en heidundrende dyr dvd brenner og hvor forsvant de 1240 kr som gjensto av prisforskjellen? Endret 7. februar 2005 av albester Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Forskjellen er at Combo-modellen har klokkefrekens på 1,5 GHz og Superdrive-modellen har 1,67 GHz klokkefrekvens. Edit: Også kan man få 128 MB grafikkminne på SD-modellen. Endret 7. februar 2005 av Zapchud Lenke til kommentar
albester Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 så det er ikke mer forskjell nei, det var det jeg fant ut selv på apple sidene, men virket voldsomt dyrt for så "lite", kanskje man heller skal satse på combo da, siden man har dvd brenner i stasjonær pcen Lenke til kommentar
TurboPipPip Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg hadde satt meg i samme problemstilling som deg, eneste at jeg ikke hadde dvd brenner fra før. Tenkte en del på 15sd, men endte opp med en 12sd og litt mer ram i steden. Det er svært lite som skiller 15combo og 12sd(foruten dvd brenner), skulle jeg ha spilt mer enn planlagt ville jeg vurdert 15sd pga mulighet for 128mb skjermkort, men med et prishopp på 5000kr så var ikke det min ting. Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Skal personlig ha 15" combo. Syns det var viktigere med bedre skjerm og høyere oppløsning enn dvdbrenner(i forhold til 12" sd). 15" superdrive blir i det dyreste laget når du kan få deg en ekstern dvd-brenner senere. Endret 8. februar 2005 av Freem@n Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Skal personlig ha 15" combo. Syns det var viktigere med bedre skjerm og høyere oppløsning enn dvdbrenner(i forhold til 12" sd).15" superdrive blir i det dyreste laget når du kan få deg en ekstern dvd-brenner senere. En liten ting å ha i bakhodet er at Powerbooks ikke støtter alle eksterne DVD-brennere. Er ikke helt sikker på dette, men har hørt at folk har kjøpt og ikke klart å få det til å fungere. Vet ikke om det er programvaren eller noe annet...Greit å bare ha det i bakhodet. Undersøk først før dere kjøper... Mvh Locinho Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Ja, vet. Tror det først og fremst er iDVD som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå