Furiouz Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har trådløst nettverk. Bor i en hybel og senderen er i 2. etg. HAr TopcomSkyracer wireless mottaker. (USB) I starten da jeg flytta inn var internetten perfekt. Varte ca i 1/2 år, men siden jul har jeg slitt litt. Den er veldig ustabil, noen ganger komemr jeg ikke inn på flere timer og når jeg er på internett så faller den ned hele tiden.Minst 1 gang hver time. Ellers så er den veeeelidg treig. Prøvd å bytte på de kanalene, står på 6, men går ikke ann å bytta, er bare et grått felt. Veldig irriterende for meg som spilelr cs, faler ut hele tiden mens vi er midt i en game. Noen tips til vha jeg kan gjøre eller hva det kommer av? Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 prøv og oppgrader firmware på accesspunktet ditt, kanskje det hjelper Lenke til kommentar
Justin Sane Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hey...har trådløs jeg også...og spiller cs mye jeg også...og skjønner deg veldig godt.....i starten var trådløst så kult....men ikke så kult nå lenger...du detter ut støtt og stadig og blir fly forbanna på den ***** trådløse ****** ...men jeg har noen tips...står pcen din under noe...eller klemt imellom eller tett intill noe? det kan gjøre så den ikke får motatt noen signaler....Og har du sjekka at alle konfig. på routern er riktig så den tar deg imot med opne armen=)....M.V.H Cs Dudish Lenke til kommentar
Paull Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hadde noe lignende problemer, hos meg funka det å disable "Wireless Zero Configuration Service" (inkludert i Windows), og heller bruke nettverksutilitien som fulgte med nettverkskortet. Lenke til kommentar
secret-access Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er viktig at dette ikke er i nærheten av noen elektriske elementer for å unngå elektrisk støy. Det at den er i 2. etg gjør at det igjen reduserer styrken på signalene. Har du flyttet på noe...er det noen andre som tar opp båndbredde ? Har ISPen problemer for tiden... kan være en del som gjør at du detter ut av nettet og at nettet er tregt. Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 routeren er hos huseieren så får ikke gjort så mye med den. Signalene ligger på rundt 20-30%. Hver gnag interntten min dtter ned må jeg ta ut usb'en og drive å søke etter nett og prøve alt mulig. Bruker 2-10 forsøk på å få opp interntten igjen. Lenke til kommentar
it2005 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg jobber med itsupport, og har hatt problemer med denne ruteren. Løsningen var å RESETTE ruteren og konfigurere den på nytt. Spørsmål; er det kun du som har problemer med forbindelsen eller gjelder det også huseieren? Hvis det kun er deg kan problemet ligge på din PC. Det kan også være at det har kommet et "nytt" trådløst nettverk i nærheten som benytter samme kanal. Hvis det er likt eller sterkere signal vil det påvirke forbindelsen din. Løsningen da er å bytte kanal i oppsettet på ruteren. Håper dette kan være til litt hjelp for å få løst problemet. Lenke til kommentar
pr0xZen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Vet ikke om dette er relevant for deg/dere - men det var det virkelig for meg. For de med Intel 2100/2200 wlan-moduler, har et problem vært meget framtredende. Det gjelder ikke bare disse kortene, men alle kort generelt, som kan styre signalstyrken for å finne et kompromiss mellom ytelse og strømbruk. Dette er høyst sanssynlig mest et problem for laptop-brukere, men kan være aktuelt for andre også. Problemet ligger ikke så mye i kortet/modulen, som det ligger i accessunktet. Denne signalstyringen er av "noe nyere dato". Det er definitivt ikke alle accesspunktene, og ikke deres firmware heller. Signalstyringen må støttes av begge parter om den skal fungere skikkelig - og kan i værste fall gi deg ENORME problemer med tilknytning. Jeg snakker av 1. hand experience. For å bli kiott problemet, må du enten oppdatere firmware for accesspunktet med en versjon som støtter automatisk justering av signalstyrken - eller slå av denne funksjonen i nettverkskortets instillinger, og sette signalet på fullt. Det kan fremdeles være aktuelt å deaktivere "Wireless Zero Configuration" service'en om du benytter noe annet en XP's system for nettverkskonfigurasjon - som f.eks. Intel PROset. Noen opplever en betydelig "hang-time" under oppstart av XP etter å ha dekativert Wireless Zero Configuration. En vei om dette er å enten deaktivere den manuelt etter oppstart, eller lage en batch med 10-15 sekunders delay for dette. Endret 8. februar 2005 av pr0xZen Lenke til kommentar
Furiouz Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg har ikke noe tilgang til routeren eller noen ting. Huseieren ahr ikke noe problem med internetten. Blir hele tiden sendt pakker men får ikke motatt noen pakker. Får heller ikke endret noe på kanalene, er bare grått felt man ikke kan endre noe på. Ahh sykt irriterende... Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Pass på så IKKE "aktiver IEE 802.11x-godkjenning" er aktivert for nettverket. Dette gjør det ofte ustabilt. KANSKJE DETTE KAN HJELPE!? Endret 8. februar 2005 av jolleguten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå