Bytex Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Hei, Vanskelig å finne "rett" kategori, men vi prøver. Jeg undres, siden brukt/nypriser på spesiellt synthesizere er mye lavere i Sverige, hvordan det ville bli å importere dette til Norge? La oss si en synth til 14000..hva vil skje når den sendes til Norge? Slenges det på 10000 i toll? Eller bare noen skarve hundrelapper? Det er ofte stooor prisforskjell på nytt utstyr fra Sverige til Norge. Noen som veit? Endret 7. februar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 La oss ta det ekstremt. Si at jeg finner en ekstrem synth til spottpris på ebay i USA. Fyren er villig til å shippe den. Kan noen bringe over ett regnestykke eller et eller annet som er litt mer enn ett ord? (helst mer enn 2 også). Eller peke meg i retning av riktig instans sitt nettsted. Tenke seg at den koster, tja, $500. Jet betaler med VISA. Greia sendes. Now what? Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Heisann! Skjoenner godt at du ser etter alternative steder for instrumenter. Norge er og blir et nisseland naar det kommer til priser og avgifter. Det beste hadde vel vaert om du fikk denne karen paa ebay til aa merke synthen som gave og sette verdien under 1000NOK da er det ikke saa stor sjanse for at de sjekker den i tollen. Hvis ikke blir det 24% moms + tollgebyr. Da sparer du nok kanksje ikke fullt saa mye. $500*1.24=$620 + ca 100NOK i tollgebyr + shipping. Det er jo ogsaa en mulighet aa faa noen andre i statene til kjoepe fra ebay og saa sende til deg (hvis du kjenner noen her da) Har gjort dette til kompiser flere ganger selv. Pakker inn det som skal sendes og skriver paa gift og verdi under $110 saa blir det ikke moms. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Så vidt jeg vet er musikkinstrumenter unntatt fortolling. Mer info finner du garantert på www.toll.no Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Så vidt jeg vet er musikkinstrumenter unntatt fortolling. Mer info finner du garantert på www.toll.no Hei, har du noe info som kan bekrefte det, det er i tilfellet meget interessant. Saavidt jeg vet er det bare boeker og mynter som er fritatt fra moms/toll. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det er noe med att instrumenter under en viss verdi går igjennom. Få fyren til og merke pakken "gift" og verdi under 1000kr(tror det er det som er grensen). Paypal er også greit og betale med, da pengene kommer på sekkundet. Det som tar lengst tid, det er når instrumentene skal gjennom Norge. Vær sikker på att du får ett pakkesporings nummer, slik at du til en vær tid kan følge pakken din. Lykke til Lenke til kommentar
trampetromme Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Frakt er også noe som må regnes med. Surface er billigst men det kan ta opp til 2 måneder å få pakken. Bruker du flyfrakt kommer pakken gjerne innen en uke, men det er dyrere. Du kan regne ut frakt på usps.com. Er det snakk om en stor synth som er tung og stor kan dette bli veldig dyrt. Usps tar bare inn pakker under en viss størrelse, og i verste fall må du bruke ett fraktfirma. Har kjøpt en del saker på ebay fra statene, og tror DHL er blant de billigste firmaene. Musikkinstrumenter er ikke unntatt fortolling så vidt jeg vet. Har i alle fall måttet betale toll selv. Endret 8. februar 2005 av trampetromme Lenke til kommentar
e321 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Musikkinstrumenter er ikke unntatt fortolling så vidt jeg vet. Har i alle fall måttet betale toll selv. Men hvis du oppgir verdien til under 1000,- så mener jeg att du slipper toll Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Og du tror de tror på at en svær koffert/flightcase som veier 30 kg har verdi under 1000,- ? Hardly...tror bare jeg glemmer den saken der og kjøper brukt i Norge heller. Litt dyrere, men mindre slit. Det er bare synd når man ser skikkelig sjeldne synther borte i USA, som er knapt å oppspore på det norske bruktmarkedet, man ser at prisen er kjempebra, men kan ikke slå til pga. all frakta og tolla. Endret 8. februar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Må du betale toll på pakker fra nordiske land da? Eller er det bare under en viss pris du ikke må det? Endret 9. februar 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå