Gå til innhold

Vurderer å kjøpe BenQ 19" LCD FP937s

Same-

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer som sagt å kjøpe BenQ FP937s. Og det jeg lurer på er da:

1. Følger det med DVI kabel eller må dette kjøpes ved siden av?

2. Er det noen bedre kjøp i samme prisklasse(+- 400kr) med tanke på at den skal brukes til mest spilling, men også en del film og surfing?

3. Kommer LCD skjermer til å rase i pris i nermeste fremtid, eller er dette et godt tidspunk å kjøpe på?

Fristet så veldig da Netshop kom med dette tilbudet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hhihi... fikk en sånn i dag jeg...:D *Bursdagsgave* men jeg har en død pixen nesten midt på skjermen :'(

Pixelen er grønn...har lest om sånn massage, og da har jeg lest noen plasser at skjermen skal være av når jeg masserer..skal den det??

Jeg vil så gjerne ha den vekk...

men ellers så er jeg veldig fornøyd :D DVI kabel følger med

Lenke til kommentar

Vurderer en sånn selv. Det står mellom Viewsonic VX 912 og BenQ 937s. De koster nå omtrent det samme. Hadde bestemt meg for Viewsonic, men så kom tilbudet fra Netshop, og nå tror jeg det blir BenQ!

Har hørt de er veldig bra, og jeg tror det verste prisfallet har vært. Nå vil de bare gradvis synke i pris samtidig som perfomance stadig blir bedre.

Min teori er at spill-skjermene om 2 år ligger på 6-8 ms mens de vanlige ligger på 12 ms. Jeg tror ikke det blir mer dramatisk enn som så, jeg tror nemlig at andre egenskaper også vil bli prioritert, som f.eks farge, innsynsvinkel, kontrast, lys etc. Jeg tror derfor at om man kjøper en BenQ 937s i dag, vil man ha god skjerm i mange år!

Lenke til kommentar

Jeg ble så fornøyd med den oppgraderingen en FP937s var for meg, at jeg kommer til å kjøpe en til - den første blir nemlig levert tilbake pga døde pixler. Etter å ha tenkt litt på det, og tilbudet til netshop, har jeg nemlig kommet fram til + ikke er verdt 6-700 spenn ekstra, ei heller pixelgaratien +`n har. Dessuten er jeg oppmuntret av all den gode kritikken netshop får, og innbiller meg at de vil være behjelpelige om jeg får noen lik (myrdede pixler) på skjermen, men det kan hende det er ønsketenkning.

Men det virker som om den er belemret med en del pixelfeil denne skjermen, eller er det bare det at den selger som F for tiden og folk med problemer dukker opp her?

Lenke til kommentar
hva gjør du egentlig viss du får en LCD skjerm som NEC 1770NX eller Benq skjermen det er snakk om her, og du har en/flere døde pixler? Får du en ny av butikken? eller må du bruke angrerett?

Kommer an på butikken det - om de lar deg reklamere slipper du å betale porto; hvis du bruker angrerett må du selv besørge frakten.

Men jeg må si det, at jeg ikke har skjønt hvor grensen går for antall døde pixler som må godtaes av kjøper går. Hvor ligger egentlig den grensen?

Og jolleguten, jeg ville helt klart gå for en 19" istedet, altså BenQ`n :)

Lenke til kommentar

Har en eller to døde pixler noe å si?

Hvor stor sjanse er det å få en skjerm med pixelfeil?

15 % ? 20 ?

Kan pixelfeil oppstå etter litt tids bruk?

Hvis man bruker den forsiktig?

Er det vanlig å ha 2-5 døde pixler på skjermen etter 3-4 år?

Lenke til kommentar
Da er den bestilt :D

Men hvis det er en eller flrer døde pixler, hva gjør jeg da?

bruker 14 dagers angrefrist ;-)

Må jeg ikke da betale 2x porto?

EDIT: Liksom for å kjøpe den, og så sende den tilbake, uten å ha fått noe.

Endret av Same-
Lenke til kommentar
EDIT: Liksom for å kjøpe den, og så sende den tilbake, uten å ha fått noe.

Jo, det blir det. Men om man plages av noen døde pixler kan det likevel være en bedre løsning enn å sitte å irritere seg over skjermen. Ece ga forøvrig meg reklamasjonsrett på to døde og jeg slapp å betale porto.

Og, jeg mottok nettopp min BenQ FP937s nr 2 - som er fri for døde pixler :w00t:

Lenke til kommentar
Prøvd denne skjermen en god del timer nå, og er ikke veldig imponert. Merker meget godt etterslep i World of warcraft, og det er ikke et spesielt raskt spill. Lurer på hvordan denne skjermen har fått så god kritikk.

Mener du at skjermen ikke har 12 ms, eller mener du at 12 ms er for dårlig?

Lenke til kommentar
Prøvd denne skjermen en god del timer nå, og er ikke veldig imponert. Merker meget godt etterslep i World of warcraft, og det er ikke et spesielt raskt spill. Lurer på hvordan denne skjermen har fått så god kritikk.

Om du føler det slik med den skjermen er nok ikke lcd noe for deg enda, med mindre du går noen prisklasser opp. Så istedet for å sitte med skjegget fullt av postkasser, bør du nok bruke angreretten om de ikke lar deg reklamere - og heller skaffe deg en crt-skjerm først som sist.

Edit: Jeg, f.eks, er ikke plaget av etterslep i bfv i det hele tatt ;)

Edit2: Leif was here

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar

Mener du at skjermen ikke har 12 ms, eller mener du at 12 ms er for dårlig?

Jeg vet ikke jeg, har ikke prøvd andre skjermer med 12 ms. Men World of Warcraft er jo et veldig fargerikt spill, så det er sikkert vanskelig for alle skjermer. Jeg merker det mindre å mindre nå, det er nok overgangen som var værst.

Endret av Same-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...