NeolizeR Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Er helt ny innenfor oveklokking og lurer på hvor mye jeg kan klokke opp min cpu. Det er en Amd Athlon 2600+ og hovedkortet er MSI K7N2 Delta-ILSR (MS-6570G). Kjører 512mb ddr ram (Corsair CMX512 PC2700 DDR SDRAM) Tips og linker tas med takk Endret 7. februar 2005 av NeolizeR Lenke til kommentar
Sofakommandanten Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 nå er ikkje eg noko god i detta, men det følgte vel med ein cd som heitte drivers & utilites? på den kan du finne eit programm som heiter core center. Der kan du velge kor høg FSB'n skal være... eg har prøvd opp til 2.2GHz, men tok tillbake til den vanlege 2.086GHz p.g.a lite kjøling... (eg har MSI KT6V hovudkort) Lenke til kommentar
NeolizeR Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Ok, skal prøve forslaget ditt Wish me good luck! Lenke til kommentar
NeolizeR Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Fant ikke programmet på Cden, men fant det på internet.. Men nå kommer det en beskjed opp om at hovedkortet ikke er støttet. Lenke til kommentar
Sofakommandanten Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) hos meg låg det under "MSI Utility" på Utility fanekortet. Meir en detta kan eg ikkje hjelpa siden eg ikkje er nokon espert.... (langt ifrå) Endret 8. februar 2005 av Sofakommandanten Lenke til kommentar
NeolizeR Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 For prøve å klokke litt i BIOS da Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Her klokker du Stiller bare Mhz oppover. Du kan prøve deg framm med 5 og 5 Mhz i begynnelsen. Så kan du sjekke stabilitet i Prime95. Lenke til kommentar
NeolizeR Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) Her er situasjonen nå, Jeg kjører Spire cpu kjøler som er grei til mitt bruk som spilling og film-titting. Hvor mye burde jeg da klokke? Endret 8. februar 2005 av NeolizeR Lenke til kommentar
Zpurs Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er helt ny innenfor oveklokking og lurer på hvor mye jeg kan klokke opp min cpu.Det er en Amd Athlon 2600+ og hovedkortet er MSI K7N2 Delta-ILSR (MS-6570G). Kjører 512mb ddr ram (Corsair CMX512 PC2700 DDR SDRAM) Tips og linker tas med takk Hei! Jeg har ikke svar på det du lurer på, men jeg har samme problemstillingen ! Har samme HK som deg (MSI K7N2 Delta-ILSR) & XP2600+, så jeg lurte på om du har funnet ut noe ? Har du økt FSB & MP mye? og har du funnet en klokkefrekvens maskina kjører stabilt med (med ditt oppsett) ? Det står at HK låser AGP, men ikke PCI - hvilke følger kan det få ? Har ikke mulighet til å teste på min PC før til påske jeg, så jeg driver med litt research ! Leste på Bit-Tech at det var en ugunstig prosessor å klokke opp ettersom at den kjører på 333MHz og at det kunne bli styr med RAM'en osv. Noen med andre erfaringer ? Venter i spenning, lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå