Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL levert men egentlig ikke..


Anbefalte innlegg

Bestilte ADSL fra telenor i desember måned til min mor. De godkjente ordren og mamma fikk tilsendt modem, brukernavn og passord, og da var det bare å vente på montøren.. Den skulle egentlig bli innstallert og klar til bruk i januar.. Men mamma måtte purre på de, og da sa de at linjen åpnes 1. februar.

 

1.feb. setter jeg opp modem, kobler alt slik det skal være. Men da jeg skulle innstallere og innstallasjonsprogrammet testet adsl linja fikk jeg feilmelding.. Ok tenkte jeg, det er bare å ringe til kundesupport og sjekke.. De sa at det var et leveringsproblem og at linjen ville være oppe innen 030204. Men fortsatt samme problem..

 

Da ringte jeg til telenor for å høre hva som skjer og da plutselig får jeg høre at de ikke har kapasitet?!?

 

Hva skal man gjøre da?

 

Synes det er helt bak mål at dette kan skje. De kunne vel ha sagt med engang at de ikke har kapasitet til å levere. Sånt må de vel vite på forhånd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De burde i hvertfall finne ut om de har kapasitet før de fører dere opp som kunde og sender ut modem.

Typisk Telenor dette her.....

Undersøk med andre leverandører og se om de kan levere adsl, men sansynlig så er det ikke kapasitet på linja (kabelen).

Er dårlig kapasitet her hvor jeg bor også, han ene naboen min kunne ikke få adsl pga. kabelen som går fra koblingsskapet og til huset hans.

Endret av RC1
Lenke til kommentar

Velkommen i klubben for manglende leveringer fra Telenor. Hjemme hos oss skulle ADSL vært installert fra Telenor i fjor sommer, men på grunn av Telenors manglende vilje, og overfyllte sentraler fikk vi det først nå. Måtte bestille Telenor pga jobben til faderen....

Lenke til kommentar

Han mener sikkert det at det er ikke alle som har hurrastemning for telenor akkurat.... :thumbdown: De greide jo faktisk å gjøre slik at jeg fikk ADSL nesten en måned etter at jeg skulle ha det... "Joda, alt skal stemme i sentralen dems sier dem" Yeah right, rart det "plutselig" fungerte etter at de hadde montør i skapet for andre gang... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra Bluecom en gang, og noe av det samme skjedde. Det er vel Bravida som driver med sentralene (er det Telenor som "eier" Bravida?).

Modem og alt kom, og alt var klart. Men nei. Jeg lå, etter lang ventetid og mange purringer, på en "utjevningskabel" uten mulighet for ADSL.

 

Bluecom skyldte på Telenor. Jeg måtte ta det opp med Telenor selv. Det endte opp med at Telenor flyttet meg over til en "ledig linje" hvis jeg bestilte ADSL av dem (argh). 2 uker etter hadde jeg Telenor ADSL. Det sier seg vel selv at jeg byttet til noen andre etter endt bindigstid på 12 mnd.

 

Makan til rot altså. Når man har tatt en "test" på tlf-nummeret sitt, fått go-ahead fra ISP og mottatt utstyret, ja da bør man vel forvente at det nærmer seg paradis. Men altså ikke alltid.

Lenke til kommentar

Den testen du tar viser bare om sentralen er utbygd.. Etter det er det mange ting som kan gå feil.

 

Fullt i sentralen er en ting, og en annen ting er at du har delt linjeparet ditt med naboen.

Det skjedde når vi skulle få adsl til bestefar. Han fikk modem og alt, men så viste det seg at han og naboen som var de første som fikk telefon i nærheten der hadde delt linjeparet, noe som gjør at adsl ikke er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...