egkro Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Bare for å få det bekreftet. Eksempel: Redigere videoopptak til f.eks. en 60 minutters film. Dusinvis av gigabyte / timer går med til lagring ??? Da sier jeg takk for meg. Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Du er inne på det, men for å presisere; timene går til compilering/komprimering av filer. Lenke til kommentar
egkro Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Ja-ja..Takk for svaret. Finns det hard/software som kan greie compilering og komprimering innenfor mer håndterlige tidsrammer og HD kapasitet ? Ser kanskje for meg at det må være mer effektivt å satse på redigering via Camcorder og en god VCR. Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg svarte sikkert litt klossete, jeg kan jo ikke vite hvilket format du vil ha produktet ditt. Mitt svar gjaldt hvis du vil komprimere fra AVI til mpeg for å lage DVD eller SVCD plater. Dersom ønsket ditt er å spille tilbake til DV-båndet (evt. videre til VHS) behøver du ikke å komprimere. Isåfall er bare halve svaret mitt riktig; du må ha bøttevis med gigabytes ledig. Tiden det tar å "lagre" er realtime, pluss selvfølgelig redigeringstiden... Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Jeg gidder. Og er fornøyd med det. Har 80 Gb hdd, og har meget lang erfaring med analog redigering. Og jeg kan bare si en ting, jeg går ALDRI tilbake til det. Digital redigering, åpner opp en ny port, f.eks. visuelle effekter. Kunne ikke falle meg inn og gå tilbake til analogt igjen. Men det er vel hver sin smak... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå