Gå til innhold

Problem med å brenne ut image på DVD+RW DL

.V.

Anbefalte innlegg

Sliter med få brent ut et image jeg har på pcen, en sikkerhetskopi av noen GPS-kart. Image er på ca 8gb, orginalplata var dual-layer.

Så fikk endelig tak i ei plate (siste plata de hadde på Clahs, 5 butikken jeg var på og siste på hele kjøpesenteret som kanskje kunne ha noe sånt :hrm: ).

Problemet er bare at Nero gir klar beskjed om at plata er en CD-R på ca 600mb...

Naturlig nok vil verken Alcohol 120% eller Nero6 engang prøve å brenne imaget. :realmad:

Spilleren er en Nec-3500 og OS er Win2k. Jeg har aldri prøvd å brenne DL før, er det noe spesiellt jeg må gjøre? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en ritek produsert DL plate (som dessverre ikke er spesielt bra og det er en risiko for at kopien du lager blir uleselig ja).

Det første du må gjøre er å oppgradere til firmware 2.18 for NEC brenneren din hvis det ikke er gjort alt - ellers vil den ikke gjenkjenne platen korrekt.

Så får du prøve igjen...

Lenke til kommentar

Det første du må gjøre er å oppgradere til firmware 2.18 for NEC brenneren din hvis det ikke er gjort alt - ellers vil den ikke gjenkjenne platen korrekt.

Pardon my ignorance, men er det en måte å gjøre det på uten diskettstasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...