Synthesia Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Er det noe ytelses-forskjell på et AGP skjermkort og et PCI / PCI Express? Hvis jeg ikke tar helt feil så kan PCI kortene være billigere? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Er det noe ytelses-forskjell på et AGP skjermkort og et PCI / PCI Express?Hvis jeg ikke tar helt feil så kan PCI kortene være billigere? Det finst ikkje mange skjermkort til PCI, men derimot finst det mangen kort til PCI- Express og dei er dyrare enn AGP. AGP har støtte for hastigheit på 4x/8x mens PCI- Express har 16x. Så PCI- Express er ein del bedre, og det kjem til å ta over for AGP. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 PCI er ikke en standard som duger til dagens skjermkort i det hele tatt. Det er ikke ytelsesforskjell mellom AGP og PCI-express, siden begge disse standardene har mer enn nok båndbredde for dagens skjermkort. Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 De fleste av dagens skjermkort greier ikke å utnytte 16x bus. Men det kommer, og hvis jeg ikke tar helt feil greier også PCI-e porten å gi mer strøm til kortet. Dette er rett og slett mer fremtidsrettet -MortenGj Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Jeg syntes denne testen gir et greit bilde av hvor mye av kapasiteten til portene blir utnyttet http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...analyse-03.html http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...analyse-09.html det ser ut til at pci-ekspress x2 holder for dagens skjermkort ,uten store ytelsetap Endret 7. februar 2005 av Daytona* Lenke til kommentar
Synthesia Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Ser ut som man burde gå for et PCI Express skjermkort da... Men støtter alle dagens hovedkort PCI Express? For oss som har litt eldre hovekort, skulle det allikevel funke bra? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ser ut som man burde gå for et PCI Express skjermkort da... Men støtter alle dagens hovedkort PCI Express? For oss som har litt eldre hovekort, skulle det allikevel funke bra? Dei nye korta støttar det. Men viss du har eit kort som er gammalt, så støttar det ikkje PCIe men AGP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå