hallgeirl Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei. Jeg prøver nå å få installert driveren til mitt ATI radeon 9800pro-kort i linux (archlinux). Jeg har fulgt denne guiden for å legge inn driveren, og hittil har det meste gått greit. Litt problemer, men har til slutt fått kompilert modulen og fått den til å loade ved oppstart uten noen feilmeldinger. Men av en eller annen grunn så fungerer det ikke helt. Hvis jeg f.eks. kjører "fglrxinfo" så får jeg dette ut: # fglrxinfo display: :0.0 screen: 0 OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.1) Altså så bruker den ikke ATI sine drivere. Jeg har også compila kjerna med "agpgart" som modul, sammen med "via chipset support" (har abit av8-hovedkort med via k8t800pro chipset). Her er "MODULES"-delen i /etc/rc.conf-fila mi: # # Module to load at boot-up (in this order) # (prefix a module with a ! to disable it) # MODULES=(!usbserial !ide-scsi agpgart via-agp fglrx rtc) Som sagt, alle moduler loader helt fint (ihvertfall så ser jeg ingen feilmeldinger, heller ikke om jeg prøver å loade dem manuelt med "modprobe"). Jeg har også sett igjennom Xorg.0.log-fila for å se om jeg fant noe muffens der, og det gjorde jeg: # grep "(EE)" Xorg.0.log (WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown. (EE) fglrx(0): [agp] unable to acquire AGP, error "xf86_ENODEV" (EE) fglrx(0): cannot init AGP Så det ser ut som om det er no rart med AGP-støtten min, men som jeg har nevnt før så loader modulene helt fint. Noen som har et forslag til hva som kan være galt, evt. hva jeg kan prøve for å ordne dette? Takker for evt. svar. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Prøv forumet på www.rage3d.com/board Linux > Drivers Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Prøv forumet på www.rage3d.com/board Linux > Drivers Okey. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du må avinstallere mesa; pacman -R mesa Driverene ligger også i links TUR. Legg følgene til i /etc/pacman.conf: [link] Server = ftp://ftp.archlinux.org/tur/link Og kjør så; pacman -Sy ati-drivers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå