Hoppesagåsa Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Sitter her med slackware 10.1 - iso'er og tenkte jeg skulle installerer fra harddisk uten bruk av boot og root disketter. Jeg gjorde dette for ei stund siden, med mandrake tror jeg det var. Problemet er at jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det. Husker bare at jeg la vmlinuz fra fra isoen over og en annen fil i /boot, konfigurerte lilo og fikk således kjørt installasjonprogrammet. Kan noen fylle ut de svarte hullene i hukommelsen min? Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du trenger ikke å starte fra CD/floppy. Du kan f.eks starte installeren fra en annen distro/LiveCD (mounte ISO'en og starte setup). Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Da tester jeg det. Og hører dere ikke fra meg, så har det gått i dass Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Og hvordan starter jeg setup programmet? Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg antar at det er install.1 og install.2 fra /rootdisk som er selve installasjonsprogrammet. I utgangspunktet skal jo disse over på to disketter. Men hvordan kan jeg få pakket dem ut og lagt på de på harddisk slik at jeg får kjørt dem direkte fra distroen jeg allerede har inne? Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Loadlin og en win98-CD gjorde susen Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvorfor laster du ikke bare ned ISO-filene og brenner de på CD? Slackware har støttet CD-booting lenge nå. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Fordi jeg fremdeles ikke har giddet å skaffe meg en brenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå