efikkan Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Hei! Jeg har lest en del om at dersom jeg importerer en pc fra asia, kan jeg få den til 1/3 av prisen i norge, og slippe moms og toll. Det første jeg lurer på er hvor lovlig det er? (Altså å slippe unna avgiftene) Jeg trodde at poenget med avgiftene var å beskytte norsk næringsliv. La oss nå si at jeg ville importere en bærbar pc, ville jeg da kunne få den med norsk tastatur? (eventuelt skifte??) Gjelder norsk lov om forbrukerkjøp? Jeg takker for alle svar. Endret 7. februar 2005 av efikkan Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 > Det første jeg lurer på er hvor lovlig det er? (Altså å slippe unna avgiftene) Toll slipper du nok, siden det meg bekjent ikke er toll på slikt inn i Norge, men 24% mva må du nok påberegne. > La oss nå si at jeg ville importere en bærbar pc, ville jeg da kunne få den med norsk tastatur? Neppe, men det burde ikke være noe problem å få skiftet det, såfremt PCen bruker standard type, og du får fatt i ett "i løsvekt". Tror nok at en eventuell garanti går fløyten også. > Gjelder norsk lov om forbrukerkjøp? Kan jeg ALDRI forestille meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå