Azton Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei! Jeg har i siste tid begynt å høre ulyder i chipsettvifta, og tror den synger på siste vers. Er det mulighet for å forlenge levetiden litt, f.eks olje den litt? Eller pleier det være lukket kulelager? Vifta er forresten stock på et Abit NF7-S v2. - Azton Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg synes heller du skal investere i en Zalman chipsetkjøler.. Ikkeno vifte, som igjen betyr ikke no ulyder.. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Ja, satt faktisk å så på den Tror du den holder? Jeg har overklokket (kjører en Athlon XP2500+ @ 3200+ med 200FSB). Systemtempen ligger på rundt 30grader +/-. Lenke til kommentar
dim3 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Tror nok at den zalman kjøleren er bedre enn stock vifta som er på hovedkortet. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Ah, men det hørtes jo lovende ut Google litt og se om jeg finner en test. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Da var den lagt til i bestillingen sammen med en GPU vannblokk, VGA minnekjølere og en brikke med RAM Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har faktisk investert i en sånn selv, men den ligger fortsatt på skrivebordet.. Har ikke giddet å montere den. Chipsettvifta bråkte, men trakk bare ut strømkontakten. Alikavel er systemtemp 19 grader.... Skjermkortvifta er vel nesten det eneste som er plagsomt her.. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Hehe, her også (bortsett fra chipsett da selfølgelig). Gleder meg til jeg får GPU blokk Da er det vel egentlig bare harddiskene som er igjen. Det som frister er å smelle begge harddiskene i en server borte fra rommet mitt, og kjøpe meg en Seagate Barracuda Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Segate kan være et godt valg, bortsett fra den evinnelige knitringa når dem stresser.. Anyways: Prøvde nå montering av skruer og slikt på chipsettribba... Store fingre gjør dette meget vanskelig, evt så gjør jeg det helt feil.. Men det går, så ikke la meg ta motet fra deg.. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Hehe, kjenner følelsen. Har holdt på med mye småknot før, så det går sikkert bra Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 JEg monterte en revoltec chipsetkjøler på samme hovedkort i dag, og det var et evig slit. Jeg tror egentlig ikke de klipsene jeg brukte passet, og seff havnet de ut av posisjon når jeg hadde døtta spacerne nedi =/ Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har samme HK og viften dro til evige 3Dmarker ca. halvt år siden, pirket bare selve viften ut, rammen står på plass, ingen problemos med tempen.... Kjører XP2500@3200, 11X200 døgnet rundt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå