bjorna Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Heisann Jeg har en Amd 1500 Mhz med en Hitachi 160 GB harddisk. Når jeg skrur på pcen hører jeg en forferdelig rar lyd, en mellom ting mellom at cd stajonen jobber og at harddisken tenker og at pcen leser fra diskettstasjonen. Denne lyden går merkelig nok vekk når pcen kommer inn i windows xp. Noen som vet hva det kansje kan være? Lenke til kommentar
Launch Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Åpne kassen og prøv å lokalisere lyden. Har du gåen vifte på 3D-kort så kan de lage et rabalder som er helt forferdelig, men som går bort etter en stund. Gjør PC'n alt det du sier eller høres det bare sånn ut? Leser på diskett, spinner CD osv... Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Åpne kassen og prøv å lokalisere lyden. Har du gåen vifte på 3D-kort så kan de lage et rabalder som er helt forferdelig, men som går bort etter en stund. Gjør PC'n alt det du sier eller høres det bare sånn ut? Leser på diskett, spinner CD osv... Det høres bare sånn ut. Det er hverken cd, eller diskett i pcen. Har ikke åpnet kabinettet enda, men skal gjøre det så snart jeg får tid Det burde ikke være vifta på enten hoved kortet eller grafikk kortet, siden begge deler er helt nytt. Endret 7. februar 2005 av bjorna Lenke til kommentar
Launch Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Håper ikke det, men nye ting ryker dessverre også... Du får åpne og se hva som skjer under panseret etterhvert da, vanskelig å si hva som kan være feil når du ikke kan kontrollere det. Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Nå har jeg åpnet kabinettet. Det viser seg at lyden kom ifra cpu vifta. Som er av typen cooler master (tror jeg) cpuen er en amd semprton (eller noe lignende) Det er ingenting av ledninger eller lignende som tar i vifta. Så er det noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt denne lyden? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ta løs viften og se om det har satt seg fast ettellerannet i den. Har det ikke det, så kan det hende at vifta rett og slett er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå