Gå til innhold

Group Policy i Windows 2000 server

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som en av flere systemansvarlige på en videregående skole, og vi har nå planer om å legge om til Windows 2000 server.

Group Policy er en ting vi har brukt lite fra før, og jeg prøver nå å lære meg dette. Har fått til å opprette en gruppe med policy, der jeg har blant annet fjernet Run, Help og Search fra Start-menyen. Jeg har laget en testbruker og lagt i denne katalogen. Hvis jeg nå logger meg på som denne brukeren på serveren (har gitt rettigheter til dette), så virker det. Run, Help og Search er ikke på Start-menyen. Men prøver jeg å logge meg på en arbeidsstasjon på nettverket virker ikke policyen. Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-19 13:39, shaokahn skrev:

Det er Windows 2000 Pro workstations. Men tester også på NT 4 workstations, uten noe bedre resultat

Roaming profile ?

Har du satt opp riktig i "Profile Properties" > "Home folder" da. (Ganske grunnleggende da, men så har jeg ihvertfall nevnt det) :wink:

Lenke til kommentar

Jeg antar at dere skjører AD (Active Directory) også? Det du bør jøre er følgende:

Les disse to bøkene:

[*]Windows 2000 Server Arcitekture and Planning?

[*]Active Directory Bible

Har lest de selv, og det var veldig mye nyttig og Lærerikt. spessielt angående administrasjon av AD Nettverk...

MVH

Red Dog

Hvis eventuelle skrivefeil, så beklager jeg...

Lenke til kommentar

Vi kjører jo Active Directory, er vel ikke noen vei utenom? =)

Jeg lagde en egen Organization Unit, og la inn en policy der.. for eksempel at Run på Startmenyen ikke skal synes. La inn en bruker der, og logga meg på serveren med denne brukeren. Dette virker! Men altså ikke fra en workstation.

Det er kun 2000-server i bildet her, ingen NT-server har med dette domenet å gjøre.