colombo230 Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Jeg har ikke tenkt å overklokke 1,2 ghz duron prosessoren til vifta... [ Denne Melding var redigert av: colombo230 på 2002-06-19 12:16 ] Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Jeg bruker ikke AMD selv, men har plukket opp navnet "Silent Viking" flere ganger. Tror den ligger veldig bra an i decibel krigen :smile: Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 12:08, colombo230 skrev:Jeg har ikke tenkt å overklokke 1,2 ghz duron prosessoren til vifta... du skriver jo bare piss jo.. kjøp en billig kobber ribbe og sett på en PAPST vifte .. _________________ www.gfx-hysteria.com 7p7 = religion og et politisk parti! [ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-06-19 12:23 ] Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Du skriver litt tull selv kebab. "Billig kobber ribbe"? Du trenger ei stor ribbe for å kunne bruke ei så lite kraftig 80mm som de stillegående pspstviftene. Foreslår: Papst 19dB og en av disse ribbene: PAL8045, MCX462 eller AX7 Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Alle de løsningene som de ovenfor skisserer er faktisk ganske dyre. De må kjøpes på Microplex og de tar jo veldig mye i ekspedisjonsgebyr og frakt i tillegg. Hvis du har 4 hull rundt hovedkortet ditt, anbefaler jeg Zalman CU5100. Denne er ekstremt stillegående, og jeg greier ikke å høre den uten å sette øret helt inntil... Den kjøler veldig bra, og selges for en veldig gunstig pris på http://www.multicom.no Lenke til kommentar
hurst Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 taisol cgk7600092 (husker ikke helt det nummeret der, den emd kobberinnlegg hvartfall :smile: ) og en 80mm papst 12db vil gjøre susen mye stillere enn "silent" viking med 21(!) db [ Denne Melding var redigert av: hurst på 2002-06-19 12:37 ] Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Ja, jeg skulle nok ha nevnt det i det først innlegget mitt, men jeg tenkte ikke på å bruke noe mer enn 200 kr. til cpu-kjøling...Jeg vil nok bestille fra psdata.no siden jeg bestiller alt annet jeg skal ha der i samme slengen, og da ser jeg ikke noen vits i å kjøpe kun vifta fra multicom.no. psdata.no har da valget mellom disse merkene: Cooler, Glacial, Molex, Titan, Thermaltake. Hva bør jeg velge av modeller av disse? Lenke til kommentar
Cueball Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 12:38, colombo230 skrev:Ja, jeg skulle nok ha nevnt det i det først innlegget mitt, men jeg tenkte ikke på å bruke noe mer enn 200 kr. til cpu-kjøling... Da kan du nok glemme Papst vifter, som koster over 150,- bare for vifta. Skal du ha en stillegående løsning som kjøler godt, er jef redd du må øke budsjettet litt. Selv benytter jeg Thermalright AX7 sammen med en 12dB papst vifte. Dette er helt stille, men dersom du skal overklokke er vel 19dB versjonen til Papst å foretrekke. Uansett kommer denne kjøleløsningen på over 500 kr Thermalthake Silent Viking til 269,- er vel mer etter ditt budsjett. (men støyer litt mer) Vet ikke om PSData har denne [ Denne Melding var redigert av: Cueball på 2002-06-19 12:56 ] Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Kjøp en Taisol 760092 med kobberinnlegg og en enermax 80mm justerbar vifte. med denne kombinasjonen så koster det deg ca. 250kr, og du får en god løsning! Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Okey, jeg tenker jeg skal kjøpe denne fra psdata.no: Glacial IGLO 2310, Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up-To 1.97GHz Low Noise for 159 kr. Ser denne ok ut eller ? Jeg er ikke så ekstremt opptatt av at det ikke skal støye da. Men 25 db støy er vel ok for denne prisen? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 12:56, jlianes skrev:Kjøp en Taisol 760092 med kobberinnlegg og en enermax 80mm justerbar vifte. med denne kombinasjonen så koster det deg ca. 250kr, og du får en god løsning! Samme forslag som mitt bortsett fra vifta Bruker dette opsettet selv, men det bråker selv om enermaxen går på laveste hastighet.. (mulig jeg stiller litt store krav til stillhet da ) Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 [ Samme forslag som mitt bortsett fra vifta Bruker dette opsettet selv, men det bråker selv om enermaxen går på laveste hastighet.. (mulig jeg stiller litt store krav til stillhet da ) Bråker er vel å ta litt hardt i. På det laveste så hører du jo ikke vifta en gang....På maskinen min er det min IBM 7200 60GXP disk som bråker mest! Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Installerte nettopp denne fra Microplex : Thermaltake CPU-kjøler, "Volcano 7+" Kjører på laveste hastighet med XP1700+ (40 grader C uten kabinettvifter). Kjøleren kan også brukes til P4 prosessorer med medfølgende monteringssett. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 olaeirik Frakt er det posten som skal ha ikke microplex. :razz: Kjetil Lenke til kommentar
EspenFaale Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 12:32, olaeirik skrev:Alle de løsningene som de ovenfor skisserer er faktisk ganske dyre. De må kjøpes på Microplex og de tar jo veldig mye i ekspedisjonsgebyr og frakt i tillegg. Hei! Det virker som om det (fremdeles) er noen misforståelser ute å går når det gjelder vårt ekspedisjonsgebyr på kr. 25,- Det finnes 3 måter å gjøre det på: 1) Bake det inn i vareprisen og dermed øke samtlige priser med noen få kroner. 2) Legge til en prosentsats basert på ordrens totalsum. 3) Bruke et fast ekspedisjonsgebyr. Vi vet at alternativ 1 og 2 er det som brukes mest av andre nettbutikker, men vi mener alternativ 3 blir det mest riktige, da vi tross alt har den samme kostnaden for en faktura selv om kunden handler for 100 kroner eller 10.000 kroner. Det er jo ikke riktig (mener vi) at kunder som velger å plassere en større ordre skal "straffes" for dette. Om det er noen som mener vi er på viddene med dette, tar vi gjerne imot konstruktive tilbakemeldinger, men vi mener selv vi har et system som gjør det så rettferdig som mulig, uansett om du handler for mye eller lite. :smile: -- mvh Espen Faale Microplex Norge AS Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Enig i at ekspedisjonsgebyr og frakt bør legges til for hver ordre, og ikke bakes inn i prisene. Moms og andre statlige avgiter bør regnes inn i prisene slik man slipper overraskelser og følelse av feilaktige tall. Personlig handler jeg bare på to webshopper her i Norge så langt og det er Microplex og Komplett. Deres respektive vareutvalg utfyller hverandre så bra at jeg sjelden trenger å lete andre plasser :smile: Keep up the good stores! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå